Last Epoch: Harbringers of Ruin - wszystko o pierwszym sezonie popularnego action RPG
Nadchodzi pierwsza, większa aktualizacja Last Epocha od premiery pełnej wersji gry. Harbringers of Ruin ma zaofeorować fanom action RPG doświadczenie sezonowe pokroju tego z Diablo 4 czy Path of Exile.
Długo wyczekiwana wersja 1.0 Last Epocha ujrzała światło dzienne 21 lutego 2024 roku. Gra spotkała się z pozytywnym odbiorem, zyskała sobie wielu fanów i okazała się bardzo przyjemną odskocznią od najpopularniejszych action RPG. Z czasem słuch o Last Epochu zaginął, mówiło się o nim coraz mniej, a niektórzy zaczęli wypominać grze coraz więcej błędów i uważali, że jest ona już “martwa".
Deweloperzy zapowiadali jednak, że Last Epoch będzie rozwijany na długo po premierze, miał on przybrać model sezonowy w stylu Diablo oraz Path of Exile i właśnie tak się niedługo stanie. Oto wszystko, co musicie wiedzieć o Harbringers of Ruin, pierwszej, większej aktualizacji Last Epocha 1.0.
Aktualizacja 1.1 zadebiutuje 9 lipca 2024 roku.
Główną nowością Harbringers of Ruin będzie Nemesis, nowy system losowej aktywności. Podczas eksplorowania map w Last Epochu będziemy spotykać ciała poległych potężnych wojowników. Będziemy mogli podejść do tego ciała, sprawdzić jego ekwipunek i zadecydować, czy chcemy z nim zawalczyć, aby zdobyć któryś z przedmiotów. Zyskamy ponadto możliwość odrzucenia wyzwania lub wzmocnienia go, aby potencjalne nagrody były jeszcze lepsze.
Last Epoch oferuje więc klasyczną mechanikę w stylu “risk-reward". Kiedy jeden z Nemesisów będzie wyposażony w cenne przedmioty, będziemy mogli go ulepszyć, pokonać i po jego śmierci ucieknie on z pola bitwy, by wrócić z jeszcze silniejszym ekwipunkiem. Wyzwanie będzie wtedy trudniejsze, ale za to przedmioty mogą posiadać dodatkowe modyfikacje lub potencjały.
Tytułowi Harbringers to z kolei nowe bossy końcowej fazy gry, z którymi walczyć będziemy wewnątrz Monolithu. Można spotkać je w dwóch różnych wersjach we wszystkich 10 Timeline’ach. Pierwsze 10 pokonanych Harbringerów gwarantuje zdobycie Oka, specjalnego przedmiotu niezbędnego do walki z pierwszym Pinnacle Bossem. Ma być to potężny przeciwnik, który stawi wyzwanie nawet najbardziej doświadczonym graczom Last Epocha.
Obok licznych zmian w balansie oraz quality of life, których szczegóły mamy poznać 9 lipca w ramach planowanej publikacji patch notesów, aktualizacja 1.1 wzbogaci Last Epocha o możliwość uniku. Będzie to mechanika w stylu Diablo 4 czy Path of Exile 2, która zyskuje ostatnio na popularności w gatunku action RPG. Evade zdobywamy jako umiejętność na pierwszym poziomie z 4-sekundowym cooldownem, który z czasem maleje. Będzie to sposób na unikanie ataków przeciwników, szybsze poruszanie się po mapie, a na jego działanie mają tez wpływać niektóre przedmioty.
Równie ekscytującą nowością będą liczne usprawnienia do endgame’u, który w wersji 1.0 spotkał się z ostrymi słowami krytyki ze strony wielu weteranów gatunku. Przede wszystkim, do dwóch dotychczasowych frakcji dołączy trzecia - Forgotten Knights. Jest to frakcja odblokowywana nieco później i wybierzemy ją obok Merchant’s Guild i Circle of Fortune. Będzie ona skupiona na pokonywaniu wspomnianych wcześniej Harbringerów i zapowiada się przede wszystkim na atrakcję dla miłośników walki z bossami.
Z okazji zbliżającej się premiery Harbringers of Ruin Eleventh Hour Games zdecydowało się przecenić swoją grę aż o 20%. Last Epoch kosztuje teraz na Steamie niecałe 130 złotych i z oferty tej skorzystać można do 11 lipca.
Ponadto wielu streamerów action RPG posiada swoje własne kody promocyjne na Last Epocha do sklepu Nexus.gg. Grę można kupić tam jeszcze taniej niż na Steamie. Gracze zainteresowani zakupem mogą więc udać się na Twitcha lub YouTube, udać się do twórcy, którego chcą wesprzeć i zorientować się, czy nie pozwoli on oszczędzić kilku dodatkowych dolarów na nowym action RPG.