Kosmiczna sprzedaż Elden Ringa! To zasługa dodatku Shadow of the Erdtree
Od debiutu Shadow of the Erdtree, pierwszego oficjalnego dodatku do Elden Ringa, minęły już ponad dwa tygodnie. Szybko okazało się, że DLC osiągnęło oszałamiającą sprzedaż, co przełożyło się też istotnie na wysoką popularność tego tytułu.
Elden Ring to bez cienia wątpliwości jeden z najwybitniejszych reprezentantów gatunku soulslike. Gra pobiła ponad dwa lata temu, w momencie swojej premiery, kilka znaczących rekordów zgarniając w roku swojej premiery prestiżową nagrodę w kategorii Gry Roku na The Game Awards.
Przez długi czas Elden Ring utrzymywał się pod względem popularności na wysokich lokatach na platformie Steam. Premiera pierwszego wyczekiwanego dodatku Shadow of the Erdtree mocno podkręciła te wykresy. W połowie czerwca w pierwsze DLC hitowej gry od FromSoftware zatapiało się w serwisie od Valve jednocześnie prawie 800 tys. graczy! Dodatek przyjął się dosyć ciepło wśród fanów popularnej pozycji o tematyce soulslike, choć zdobył też sporo krytyki głównie za... bardzo wysoki poziom trudności gry. I tak nie przeszkodziło to fanom w częstej i licznej rozgrywce w tej produkcji... pomimo zapewne setnej, czy nawet tysięcznej śmierci na wielu etapach walki z bossami. Jak wynika z danych GSD opublikowanych przez serwis GamesIndustry.biz, premiera dodatku przyczyniła się do ogromnych wzrostów sprzedaży Elden Ringa aż o 467% względem miesiąca poprzedzającego. Dane te dotyczą rynku gamingowego w Wielkiej Brytanii. Co ciekawe, Elden Ring przesunął się tym samym na 4. pozycję najlepiej sprzedawanych gier, ustępując jednak EA Sports FC 24 i nadal cieszącym się dużą popularnością tytułem Grand Theft Auto 5. Podium w tym rankingu zamyka F1 24, które debiutowało w ostatnim dniu maja bieżącego roku.