Jak pandemia zmieniła gamingowe zwyczaje Polaków

Allegro na swoim przykładzie zaprezentowało, jak bardzo wzrosło zainteresowanie grami w czasie pandemii koronawirusa - w serwisie w ubiegłym roku pojawiło się ponad 7,4 mln unikalnych ofert.

Naukowcy i branżowi specjaliści niemal od początku pandemii powtarzali, że poza filmami i serialami to właśnie gry wideo stanowiły nasza podstawową rozrywkę, kreując wirtualne światy pozwalające nam oderwać się od nieprzyjemnej rzeczywistości.

Bardzo dobrze radzić miały sobie również gry towarzyskie, bo zamknięcie wraz z domownikami sprzyja szukaniu sposobów na wspólne spędzanie czasu. Teraz, ponad rok później, dostajemy tego kolejne potwierdzenie, tym razem ze strony największego serwisu aukcyjnego w naszym kraju, czyli Allegro.

Reklama

Serwis poinformował, że w ubiegłym roku pojawiło się u niego ponad 7,4 mln unikalnych ofert związanych z grami, czyli 29% więcej niż w roku poprzedzającym, a w kategorii gier pojawiło się aż 45% kupujących więcej niż w 2019.

Co jednak ciekawe, po raz pierwszy mieliśmy do czynienia z sytuacją, kiedy gry towarzyskie prześcignęły gry wideo: - Podsumowanie roku 2020 w kategorii gier pokazało nam jak bardzo zmiana stylu życia wpłynęła na preferencje zakupowe kupujących. Po raz pierwszy w okresie innym niż święta Bożego Narodzenia gry towarzyskie zanotowały więcej transakcji dziennych niż gry wideo - czytamy w informacji prasowej.

A po co sięgaliśmy najchętniej? Jeśli chodzi o gry towarzyskie, to w pierwszej trójce znalazły się nieśmiertelne Monopoly, Wsiąść do pociągu oraz Szachy (czyżby inspiracja Gambitem królowej z Netflixa?). W przypadku gier wideo też obyło się bez większych zaskoczeń i podium okupują sprawdzone hity sprzedażowe, tj. FIFA, LEGO oraz Minecraft.

A jeśli chodzi o demografię tych wszystkich zakupów, to w kategorii gier wciąż przeważają mężczyźni - kupują średnio o 26,5% częściej gry towarzyskie i o 30,3% częściej wideo, a także osoby w wieku 25-44 lata.

Allegro pochwaliło się przy okazji najdroższymi przedmiotami sprzedanymi w kategorii gier w 2020 roku, a są to:

  • gry wideo cyfrowe - skórka do gry CS:GO Talon Knife | Doppler Sapphire za 12 000 zł,
  • gry wideo fizyczne - zestaw 5 gier Pokemon na GameBoy Advance za 2 999 zł,
  • gry towarzyskie - kolekcja ponad 1000 kart do gry Magic The Gathering za 5 800 zł.

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy