Oficjalne potwierdzenie od Ubisoftu
Wszystko stało się jasne 3 grudnia. Oficjalne konto gry w serwisie X (dawnym Twitterze) odpowiedziało na wpis jednego z fanów, który spekulował o obecności gry na gali. Wiadomość była krótka i jednoznaczna:
"Przykro nam rozczarowywać, ale możemy potwierdzić, że Prince of Persia: The Sands of Time nie pojawi się w tym roku na TGA."
To zimny prysznic dla wszystkich, którzy wierzyli, że zbliżające się wydarzenie będzie idealną okazją do zaprezentowania finalnego zwiastuna i ogłoszenia daty premiery.
Nadzieje graczy nie wzięły się znikąd. Wcześniej branżowe media donosiły, że premiera odświeżonych Piasków Czasu może nastąpić już pod koniec stycznia 2026 roku. Dlatego obecność na The Game Awards wydawała się logicznym krokiem marketingowym. Decyzja Ubisoftu budzi więc niepokój, zwłaszcza że historia produkcyjna tego remake'u jest wyjątkowo burzliwa, pełna opóźnień i restartów.
Nie tylko Książę Persji
Remake Ubisoftu nie jest jedynym wielkim nieobecnym tegorocznej gali. CD Projekt RED już wcześniej zapowiedział, że nie pokaże nowego zwiastuna Wiedźmina 4, mimo że tytuł nominowano w kategorii Najbardziej Oczekiwanej Gry. Co więcej, plotkuje się, że na imprezie zabraknie również Intergalactic: The Heretic Prophet, nowego projektu od Naughty Dog. Ale studio nie wydało w tej sprawie oficjalnego komunikatu.
Mimo tych nieobecności, gala The Game Awards 2025 wciąż zapowiada się ekscytująco. Geoff Keighley, organizator wydarzenia, już podgrzewa atmosferę zapowiedzią związaną z tajemniczą statuą z pustyni Mojave (zdążyła już obrosnąć legendą). Sądząc po poprzednich edycjach, fani mogą liczyć na kilka naprawdę dużych zapowiedzi.
Co z powrotem Księcia?
Czy brak obecności na TGA oznacza kolejne opóźnienie premiery Prince of Persia? Niekoniecznie. Ubisoft do tej pory nie podał oficjalnej daty, więc teoretycznie styczeń 2026 roku wciąż jest możliwy. Mimo tego fani nie kryją zaniepokojenia. Historia produkcji, ciągłe zmiany i brak konkretów sprawiają, że wielu graczy zastanawia się, czy projekt w ogóle zmierza w dobrym kierunku.
I właśnie dlatego oczekiwania wobec remake'u są tak ogromne. Wszyscy pamiętają, jak wielkim tytułem był oryginał z 2003 roku (dla wielu z nas był przełomem w grach akcji), a fani szeroko komentują każde potknięcie deweloperów. Graczom pozostaje więc czekać na oficjalne wieści od samego Ubisoftu, które, miejmy nadzieję, nadejdą już wkrótce...
Czy wiesz, że...
Jordan Mechner, twórca oryginalnej serii Prince of Persia z lat 80., powrócił do Ubisoftu jako konsultant kreatywny przy produkcji Piasków Czasu z 2003 roku. Jego zadaniem było dopilnowanie, aby gra zachowała ducha i magię pierwowzoru, co ostatecznie przyczyniło się do jej ogromnego sukcesu.











