Intel rozszerza gwarancję na procesory 13. i 14. generacji. Przez ich problemy
Intel podjął ważną decyzję, która z pewnością ucieszy wielu użytkowników jego produktów. Firma ogłosiła, że przedłuża gwarancję na swoje najnowsze procesory Intel Core 13. i 14. generacji o dodatkowe dwa lata. To oznacza, że łącznie użytkownicy będą mogli korzystać z pięcioletniego okresu ochrony.
Ta niecodzienna inicjatywa wynika z chęci zbudowania większego zaufania do marki oraz zaspokojenia potrzeb klientów, którzy napotkali na problemy ze stabilnością tych układów.
Pierwsze sygnały o problemach z najnowszymi procesorami Intela pojawiły się w kwietniu 2024 roku. Użytkownicy zaczęli zgłaszać awarie związane z napięciem i ustawieniami częstotliwości, które prowadziły do przegrzewania się układów, co negatywnie wpływało na ich wydajność.
Kłopoty te były szczególnie widoczne w przypadku połączenia CPU Intela z płytami głównymi opartymi na chipsetach z serii 600 i 700 - w tych przypadkach błędne ustawienia BIOS-u prowadziły do niestabilności systemu. Intel zareagował na te doniesienia, przeprowadzając szeroko zakrojone śledztwo - wyniki ujawniły, że przyczyną problemów jest błędny algorytm mikrokodu, wpływający na nieprawidłowe żądania napięcia przez procesory.
W odpowiedzi na te problemy Intel zapowiedział wydanie poprawki mikrokodu, która ma "załatwić sprawę" - jej udostępnienie zostało zaplanowane na połowę sierpnia 2024 roku. W przypadku wystąpienia dodatkowych trudności, w celu zgłaszania błędów i uzyskiwania wsparcia, koncern zachęca użytkowników do kontaktu z działem obsługi klienta.
Jednak to nie wszystko - najważniejszym krokiem, jaki podjęła amerykańska firma, jest wprowadzenie dwuletniej, rozszerzonej gwarancji na procesory 13. i 14. generacji. Dzięki temu użytkownicy będą mogli czuć się bezpieczniej, wiedząc, że ich sprzęt będzie chroniony przez dłuższy okres czasu. Intel zapewnia, że osoby, które zakupiły procesory w wersji pudełkowej, mogą bezpośrednio zwrócić się do oficjalnego działu obsługi klienta, podczas gdy klienci korzystający z wersji OEM powinni kontaktować się z producentami swoich urządzeń.
Intel nie zamierza poprzestać na tym. Firma pracuje nad bardziej efektywnymi metodami identyfikacji problemów z procesorami, a już wkrótce zamierza udostępnić dodatkowe instrukcje i wsparcie dla użytkowników popularnego sprzętu. Intel przeprosiła za wszelkie niedogodności związane z opóźnieniami w procesie rozwiązywania kłopotów z wadliwymi procesorami, zobowiązał się także do poprawy komunikacji.
Pomimo podjętych wysiłków Intela w celu jak najlepszego poradzenia sobie z usterkami i ograniczeniem zwrotów swoich procesorów 13. i 14. generacji, problem nadal pozostaje istotnym wyzwaniem. Liczby nie kłamią, a te ponadto wzbudzają niepokój - okazuje się, że CPU Intela w Europie osiągają spore wzrosty wskaźników zwrotów - 4-7 procent - w porównaniu z wcześniejszymi modelami.
Tymczasem konkurencja w postaci AMD nie tylko utrzymuje się na stabilnym poziomie, ale również cieszy się, niezmiennym od 2020 roku, wyjątkowo niskim, bo zaledwie jednoprocentowym, wskaźnikiem zwrotów. Dla konsumentów, którzy stawiają na niezawodność i chcą uniknąć problemów technicznych może to być kluczowy czynnik przy podejmowaniu decyzji zakupowych, dający AMD wyraźną przewagę na rynku.
Zgodnie z raportem francuskiego serwisu Les Numeriques lista procesorów Intel z najwyższymi wskaźnikami zwrotów obejmuje takie modele, jak wymienione poniżej, w tym m.in.:
- Core i9-14900KF
- Core i9-14900KS
- Core i9-14900K
- Core i7-14700KF
- Core i7-14700K
- Core i9-13900KF
- Core i9-13900KS
- Core i9-13900K
Decyzja Intela o przedłużeniu gwarancji i wprowadzeniu poprawek mikrokodu jest obiecującym krokiem w kierunku odzyskania zaufania użytkowników. Amerykański koncern wysłał jasny sygnał dla klientów, że poważnie traktuje swoje zobowiązania. Oby udało im się zaradzić problemom w możliwie najkrótszym czasie.