Hi-Fi Rush - dlaczego Tango Gameworks musiało zostać zamknięte?

Ostatnie wydarzenia związane z zamknięciem Tango Gameworks wzbudziły spore kontrowersje w branży. Studio, które dostarczyło nam jeden z najlepszych tytułów na Xbox - Hi-Fi Rush, nagle przestało istnieć. Szef Xbox Game Studios, Matt Booty, w jednym z wywiadów stwierdził, że przyczyną zamknięcia mogły być zmiany w kierownictwie studia.


W skrócie:

  • Zamknięcie Tango Gameworks może być powiązane z odejściem kluczowych osób z kierownictwa studia.
  • Matt Booty wyjaśnił, że zmiany w zespole mogły wpłynąć na dalszą zdolność studia do tworzenia wysokiej jakości gier.
  • Decyzja o zamknięciu Tango nie była jedyną rozważaną opcją; brano pod uwagę również inne scenariusze, w tym ewentualną niezależność studia.

Matt Booty został zapytany o przyczyny zamknięcia Tango Gameworks w rozmowie na podcaście Variety’s Strictly Business. Choć nie wskazał konkretnych osób, stwierdził, że na tę decyzję mogły wpłynąć zmiany w kierownictwie i zespole. Hi-Fi Rush było wielkim sukcesem, ale przyszłość studia bez dotychczasowych liderów była niepewna. Booty podkreślił, że sukces gry zależy od wielu czynników - od kreatywnego przywództwa po zespół, który realizował wcześniejsze projekty. Wskazał, że decyzje o przyszłości studiów podejmowane są na podstawie oceny ich zdolności do osiągania sukcesów w przyszłości, a nie tylko na podstawie pojedynczych udanych tytułów.

Reklama

Choć Booty nie powiedział tego wprost, jego słowa mogły nawiązywać do odejścia założyciela Tango, Shinji Mikamiego, który opuścił studio w 2023 roku, aby założyć nową firmę. Mikami to twórca znany z takich tytułów jak The Evil Within oraz serii Resident Evil, który odegrał kluczową rolę w sukcesie Tango. Jego odejście mogło znacząco wpłynąć na ocenę wartości studia, dokonanej przez Microsoft (spółkę matkę). W wywiadzie Booty zaznaczył również, że zamknięcie Tango nie było jedyną opcją. Przytoczył przykłady innych studiów należących do Xboksa, które uzyskały niezależność, takich jak Toys For Bob (wcześniej pracujące nad Call of Duty) oraz Twisted Pixel w Teksasie. Oba te studia kontynuują działalność po zmianie swojego statusu.

Booty podkreślił, że Xbox zawsze stara się rozważać różne opcje biznesowe, aby utrzymać studia przy życiu lub pozwolić im zmienić właściciela. Niestety, w przypadku Tango te możliwości nie były wystarczające. Tango Gameworks zostało założone w 2010 roku przez Shinji Mikamiego. Zasłynęło z takich tytułów, jak The Evil Within i Hi-Fi Rush. Studio było częścią Bethesda Softworks, a później (po sprzedaży Bethesdy) Microsoft. Odejście Mikamiego w 2023 roku było ogromnym ciosem dla zespołu, który stracił tym samym swojego wizjonerskiego lidera.

Hi-Fi Rush ujrzało światło dzienne w 2023 roku. Gra łączyła dynamiczną akcję z oryginalną ścieżką dźwiękową - i to połączenie spodobało się sporej grupie graczy. To, że twórcy takiej produkcji trafili na bruk, było niespodzianką dla całej branży.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Hi-Fi Rush
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy