Half-Life: Alyx trafi na PlayStation VR2
Sony ogłosiło, że Half-Life: Alyx - spin-off kultowej serii przeznaczony do zabawy w wirtualnej rzeczywistości - trafi na PlayStation VR2. Stanie się to możliwe dzięki zapowiedzianemu niedawno adapterowi.
W skrócie:
- Half-Life: Alyx trafi na pecety za sprawą specjalnego adaptera dla PlayStation VR2.
- Sony ogłosiło minimalną konfigurację sprzętową, która pozwoli na rozgrywkę na PlayStation VR2 na komputerach osobistych.
- Rozgrywka na PlayStation VR2 w wersji na pecety będzie mocno ograniczona w porównaniu do zabawy na PlayStation 5.
Po tym, jak Sony zapowiedziało wsparcie dla PlayStation VR2 na PC, przedstawiło specjalny adapter, który pozwoli pecetowcom bawić się przy grach z PlayStation, przeznaczonych do wirtualnej rzeczywistości.Za sprawą adaptera gogle PlayStation VR2 staną się kompatybilne z komputerami osobistymi i pozwolą grać w tytuły z biblioteki SteamVR. Jednym z nich jest VR-owy przebój - Half-Life: Alyx.
Posiadanie adaptera to jednak nie jedyne wymaganie, które trzeba będzie spełnić, aby móc zagrać w Half-Life: Alyx na pececie. Oprócz urządzenia gracze będą musieli również wyposażyć się kabel DisplayPort zgodny z wersją 1.4, mieć założone konto na Steamie, no i oczywiście dysponować sprzętem, który pozwoli na odpalenie gry.
Oto minimalne wymagania dotyczące rozgrywki na PlayStation VR2 na PC, przedstawione oficjalnie przez PlayStation:
- System operacyjny: Windows 10 64-bitowy / Windows 11 64-bitowy
- Procesor: Intel Core i5-7600 / AMD Ryzen 3 3100 (wymagana architektura Zen 2 lub nowsza)
- Pamięć RAM: 8 GB lub więcej
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1650 lub nowsza (wymagana architektura Turing lub nowsza) - seria NVIDIA RTX - AMD Radeon RX 5500XT lub nowsza / AMD Radeon RX 6500XT lub nowsza (dla najlepszej wydajności zalecana jest karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 3060 lub nowsza lub AMD Radeon RX 6600XT lub nowsza)
- DisplayPort: DisplayPort 1.4 (musi mieć standardowy port wyjściowy DisplayPort lub Mini DisplayPort)
- USB: Tylko połączenie bezpośrednie
- Bluetooth: Bluetooth 4.0 lub nowszy (niektóre adaptery Bluetooth mogą nie działać z powodu problemów z kompatybilnością)
Sony zapowiedziało, że zabawa przy PlayStation VR2 na pecetach będzie się różnić w pewnym stopniu od rozgrywki na PlayStation 5. Szereg funkcji nie będzie dostępnych. Chodzi o HDR, informacje zwrotne z zestawu słuchawkowego, śledzenie wzroku, adaptacyjne spusty oraz haptyczne sprzężenie zwrotne (nie wliczając wibracji). Tak więc pełnoprawna rozgrywka na PlayStation VR2 będzie w dalszym ciągu dostępna wyłącznie na PS5.
Na szczęście wiele funkcji pozostanie dostępnych także podczas rozgrywki na PC. Sony potwierdziło obsługę rozdzielczości 4K (2000x2040 pikseli na oko), pole widzenia 110 stopni, wykrywanie dotyku palca, technikę foveated rendering (polegającą na zmniejszeniu obciążenia obliczeniowego poprzez znaczne obniżenie jakości obrazu na krawędziach obszaru widzenia), a także dźwięk 3D w grach, które go obsługują.
Adapter pecetowy dla PlayStation VR2 został zapowiedziany na 7 sierpnia. Urządzenie będzie kosztować 59,99 euro. Póki co nie znamy polskiej ceny, ale można się spodziewać, że będzie to około 240 złotych (przynajmniej tak wynika z prostego przeliczenia).