Path of Exile 2: Dawn of the Hunt - szczegóły największej aktualizacji tego roku
Po miesiącach oczekiwań Path of Exile 2 powraca w wielkim stylu. Grinding Gear Games zdradziło właśnie szczegóły Dawn of the Hunt, największej aktualizacji gry w tym roku.
W charakterystycznym dla siebie stylu, Grinding Gear Games zorganizowało ostatnio streama na swoim kanale Twitch poświęconego wyłącznie Path of Exile 2. Podobnie jak w przypadku pierwszego PoE, obejrzeliśmy dwugodzinną transmisję z Dawn of the Hunt w roli głównej. Przedstawiono szczegóły nadchodzącej aktualizacji, a później deweloperzy wzięli udział w sesji Q&A. Oto wszystko, co warto wiedzieć o następnym patchu Path of Exile 2.
Dawn of the Hunt w Path of Exile 2 zadebiutuje już 4 kwietnia.
Największą nowością Dawn of the Hunt jest zapowiadana już wcześniej nowa klasa postaci. Zaprezentowana podczas minionej transmisji Huntress oferuje hybrydowy styl walki. Może zadawać obrażenia zarówno z dystansu, jak i z bliska. Główną bronią Huntress jest włócznia, a jedną z jej unikalnych umiejętności jest umiejętność ujarzmiania zwierząt. Niczym Druid w Diablo 4, Huntress ma dostęp do dodatkowego wsparcia podczas walki.
Podczas transmisji zaprezentowano kilka umiejętności nowej klasy postaci, które otwierają ją na różne style gry. Whirling Slash zostawia małe trąby powietrzne w miejscu, które z czasem rosną i oślepiają przeciwników. Z daleka z kolei możemy wysyłać tornada odbijające się od ścian i zadające obrażenia rywalom. Huntress ma ponadto dostęp do licznych umiejętności zbudowanych wokół mechaniki krwawienia, co na pewno ucieszy wielu fanów Path of Exile.
Grinding Gear Games zapowiedziało, że Dawn of the Hunt będzie niczym liga w pierwszym Path of Exile. Wszyscy gracze będą więc mogli zacząć od początku, z nową ekonomią i wszystkimi zapowiedzianymi ostatnio zmianami. Wśród nowości znajduje się w rezultacie jeszcze Azmerian Wisp - rozwiązanie przypominające mechaniki ligowe z pierwszego PoE.
Wispy będziemy spotykać na różnych mapach. Kiedy do niego podejdziemy, wisp zacznie uciekać. Podczas tej ucieczki, będzie wzmacniał wszystkie napotkane po drodze moby o losowe efekty - od większej puli punktów, przez więcej obrażeń czy dodatkowe obrażenia od lodu lub ognia. Ucieczka kończy się na przejęciu przez wispa rzadkiego potwora, którego pokonanie zapewni nam cenne nagrody. Im więcej potworów pokonamy podczas całej ucieczki wispa, tym lepsze przedmioty otrzymamy w zamian.
Ascendany zapowiedziane podczas minionej transmisji to oczywiście przede wszystkim te dla Huntress - Ritualist i Amazon. Pierwsza z nich pozwala założyć postaci dodatkowy pierścień i kręci się wokół krwawienia, zarazy i roznoszenia różnego rodzaju negatywnych efektów. Amazon z kolei skupia się na włóczni, głównej broni Huntress. Ponadto, Grinding Gear Games zapowiedziało trzy dodatkowe Ascendancy dla istniejących wcześniej klas - Smith of Kitava (Warrior), Tactician (Mercenary) i Lich (Witch).
Zapowiedziano również dwa nowe skille, które trafią do Path of Exile 2 razem z Dawn of the Hunt:
- Raise Spectre - umiejętność znana doskonale z pierwszej gry. Pozwala wskrzeszać pokonane potwory jako naszych sojuszników.
- Summon Rhoa - możemy przyzwać własnego Rhoa, który będzie walczył razem z nami i pozwoli na siebie wsiąść, aby szybciej poruszać się po mapie.
Obok powyższych umiejętności pojawi się ponad 100 nowych support gemów oraz ponad 100 różnych unikalnych przedmiotów. Grinding Gear Games pokazało kilka z nich podczas transmisji, ale większość zostawiło nam do odkrycia. Jedno jest pewne - czeka na niemała rewolucja w mecie. Pięć nowych Ascendancy, setka skilli i unikalnych przedmiotów... Mnóstwo narzędzi do uczynienia wybranej postaci jeszcze silniejszą.
Podczas transmisji GGG zaadresowało również jeden z największych aktualnie problemów Path of Exile 2. Endgame ma się zmienić i jak najszybciej osiągnąć dwa postawione przez deweloperów cele - bardziej płynny rozwój postaci oraz więcej interesujących aktywności.
Zmieni się liczba prób, którą będziemy mieli na każdą mapę. Zależeć będzie teraz ona od liczby modyfikatorów. Jeżeli zdecydujemy się na bardziej rzadkie waystone’y, pozostaniemy przy jednym portalu. Prostsze aktywności pozwolą nam jednak wrócić na mapę po śmierci i ponownie spróbować swoich sił w tym wyzwaniu. Zmniejszona zostanie również liczba wież, a tablety będą znacznie bardziej efektywne. Grinding Gear Games chce zaadresować największe zarzuty w kierunku aktualnego endgame’u, wprowadzając kilka nowości i usprawniając jednocześnie znaczną część mechanik.
Wszystkie szczegóły Dawn of the Hunt znajdziecie na oficjalnej stronie Path of Exile 2.