Half-Life: Alyx pomaga włączyć w VR także Half-Life 2

Zaraz po premierze Half-Life: Alyx społeczność fanów tego uniwersum ruszyła do akcji, by postarać się przenieść produkcję wydaną tylko na sprzęt rzeczywistości wirtualnej na standardowe wyświetlacze. Efekty już teraz są całkiem obiecujące, ale są też osoby pracujące w całkiem odwrotnym kierunku...

Okazuje się bowiem, że zmiany wprowadzone w silniku Source 2 z myślą o Alyx mogą wydatnie pomóc także w przeniesieniu na VR choćby Half-Life 2. Nie są to pierwsze próby tego typu, ponieważ już w 2013 roku ruszyły prace nad takim projektem, z pierwszymi efektami opublikowanym w 2017 r.

To podejście stawia jednak na zaktualizowanie "efektów, tekstur, modeli i map", podczas gdy opisywana metoda jest jednocześnie prostsza i bardziej zaawansowana. Chodzi bowiem po prostu o uruchomienie Half-Life 2 na silniku Source 2 w wersji z Alyx, a więc z ulepszeniami z myślą o VR.

Reklama

Jeden z twórców - o pseudonimie Vect0R - ma spore doświadczenie w pracach nad grą, w przeszłości tworząc między innymi mod dodający do Half-Life 2 ray tracing w czasie rzeczywistym. Teraz deweloper konwersuje pliki map i obiektów do formatu Source 2 i dodaje je do Half-Life: Alyx.

Warto bowiem pamiętać, że druga odsłona legendarnej serii bazowała jeszcze na pierwszym silniku Source i na dobrą sprawę stanowiła rozbudowaną reklamę technologii, zwłaszcza zaawansowanego silnika fizycznego. Source 2 to znacznie nowsza technologia, która zadebiutowała w czerwcu 2015 roku w grze Dota 2.

Efekty prac Vect0Ra są na tyle zaawansowane, że można już grać - powstał nawet materiał wideo. Twórca określa całość jako "prezentację demo" i zapewnia, że na razie nie ma planów na podzielenie się plikami, ponieważ woli opublikować coś bardziej rozbudowanego lub nawet kompletnego.

Wygląda całkiem imponująco jak na tydzień prac. Problemem jest fakt, że Valve od lat nie chce podzielić się narzędziami deweloperskimi do Source 2, więc Vect0R - jak sam mówi - był mocno ograniczony w tym, co mógł robić. Pozostaje oczekiwać na rozwój wydarzeń i wypadków.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy