Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Epic Games Store planuje pozyskać jeszcze więcej gier na wyłączność

​Epic Games Store planuje pozyskać jeszcze więcej gier na wyłączność niż dotychczas. W planach najpewniej są nie tylko mniejsze produkcje, ale również duże projekty od znanych studiów deweloperskich. Czy Steam ma się czego obawiać?

Epic Games Store od momentu debiutu w 2018 roku stawia na agresywną politykę przejmowania gier na czasową wyłączność, w efekcie początkowo Steam, ku niezadowoleniu graczy, ominęły m.in. Metro Exodus czy Borderlands 3.

Reklama

Fani tego pierwszego w ramach protestu zaczęli obniżać oceny wcześniejszych odsłon serii, a takich przypadków było pewnie jeszcze kilka, choć nie na taką skalę. Plusem Epica, którego na próżno szukać na platformie Valve, są rozdawane co tydzień gry i mimo iż w ostatnim czasie ciężko trafić na perełki pokroju Grand Theft Auto V czy Kingdom Come: Deliverance, to nowe propozycje znajdą swoje grono odbiorców.

Steam tymczasem ogranicza się do udostępnia gier w ramach darmowych okresów próbnych i nic nie wskazuje na to, aby rzeczona polityka uległa zmianie. W sumie, po co, skoro Steam, to bezapelacyjny hegemon platform z grami cyfrowymi?

Jednak Epic Games Store nie składa broni i zamierza kontynuować przejmowanie następnych gier na czasową lub stałą wyłączność. W przesłanym serwisowi PC Gamer oświadczeniu (via Eurogamer) firma zaznaczyła, że w ciągu najbliższych dwóch lat w sklepie pojawi się więcej gier ekskluzywnych niż do tej pory.

Nie zdradzono oficjalnie, ile dokładnie pozycji otrzymamy, aczkolwiek zgodnie z wyliczeniami PC Gamera będzie ich 21, do których zaliczają się m.in. gry od Ubisoftu, Remedy Entertainment i PlayDead.

W katalogu znajduje się np. Far Cry 6, Prince of Persia: The Sands of Time Remake czy Kena: Bridge of Spirits. Ponadto niedawno na Epic Games Store trafił Hitman 3 zbierający dobre opinie.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

Dowiedz się więcej na temat: Epic Games Store

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje