Dwarf Fortress z nowym trybem rozgrywki, wzorowanym na roguelike
Dwarf Fortress - niezwykle rozbudowany symulator kolonii, który był rozwijany przez ponad 20 lat, właśnie udostępnił na Steam swój nowy, roguelike'owy tryb przygody. Początkowo jest on dostępny jedynie w publicznej becie.
Tryb przygody daje graczom możliwość alternatywnego sposobu eksploracji proceduralnie generowanych światów zawartych w Dwarf Fortress - w szczególności w formie roguelike RPG, wraz z proceduralnymi zadaniami, postaciami niezależnymi i turowymi bitwami.
Nowy tryb to element Dwarf Fortress, który był dostępny w darmowej wersji ASCII od lat, ale kiedy gra trafiła na Steam w 2022 roku - jako płatne wydanie wraz z grafiką opartą na sprite'ach, interfejsem użytkownika sterowanym myszą i kompatybilnością z Warsztatem Steam - tryb przygody od tamtej pory nie został uwzględniony, chociaż rodzeństwo deweloperów Zach i Tarn Adams mówiło otwarcie, że ten w końcu się pojawi.
Teraz w końcu, po ukończeniu dużej części prac rozwojowych, dodając do gry wszystko co nowe - od proceduralnie generowanych portretów sprite'ów po odpowiednie dźwięki otoczenia - tryb przygodowy jest wreszcie dostępny dla wszystkich graczy Dwarf Fortress na Steam. Choć pamiętać należy, że to wciąż wersja beta, a prace nad jej rozwojem nadal trwają.
Aby uzyskać dostęp do wersji beta, należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na Dwarf Fortress w swojej bibliotece Steam, a następnie przejść do Właściwości > Beta. Stamtąd należy wybrać "beta - publiczna gałąź beta" z rozwijanej listy, a Steam powinien automatycznie rozpocząć pobieranie wersji beta trybu przygodowego, bez konieczności podawania dodatkowo hasła.
Istniejące pliki zapisu Dwarf Fortress są kompatybilne z najnowszą betą, co oznacza, że wasza grupa odkrywców w trybie przygodowym może odwiedzić wszystkie poprzednie zagrody krasnoludów, które stworzyliście, ale - jak wynika z postu na stronie braci Adams - chociaż w becie jest "wiele dobrych elementów", są też pewne braki.
W drodze jest również budowanie domków, ale jest to opisywane jako "większy projekt interfejsu", który pojawi się w aktualizacji po oficjalnej premierze na Steam. Ta powinna nastąpić jeszcze w tym roku.