Dragon's Dogma 2 z ukrytym trybem Path Tracingu wygląda fenomenalnie
Dragon's Dogma 2 od Capcom to RPG w potężnym, otwartym świecie, którego twórcy w przypadku wersji PC eksperymentowali z technologią pełnego Path Tracingu. Różnica po włączeniu tej opcji jest kolosalna.
Dragon's Dogma 2 firmy Capcom, ogromna gra RPG z otwartym światem, jest jedną z najgłośniejszych gier tego roku. W wersji PC gra została ogólnie dobrze przyjęta, jednak kiepska wydajność i optymalizacja imponującego silnika RE firmy Capcom, po raz pierwszy użytego do stworzenia tytułu w otwartym świecie, jest jednym z głównych powodów, dla których gra ma obecnie na Steam mieszane opinie pośród graczy.
Jeśli jednak szukasz modyfikacji, która wzniesie oprawę wizualną gry na wyższy poziom, mod Graphics Suite ALPHA od EXXXcellent pozwala odblokować ukryte menu trybu dewelopera gry, które zawiera m.in. opcję śledzenia ścieżek dla gry. Tryb ten nie jest oficjalnie dostępny w wersji sklepowej, ale twórcy modyfikacji udało się go odnaleźć w kodzie i odblokować.
Path tracing, znany także jako "śledzenie ścieżek" (zwane również "pełnym śledzeniem promieni") obejmuje oświetlenie pośrednie, oświetlenie globalne, cienie i odbicia, czyli wszystko, co jest związane ze światłem, i czego promienie można śledzić. Dragon's Dogma 2 zawiera już wsparcie dla technologii ray-traced global illumination, ale jak możemy zobaczyć w filmie na kanale Digital Foundry na temat modyfikacji path tracingu, różnica między nimi jest kolosalna.
Eksperymentalne śledzenie ścieżek w Dragon's Dogma 2 przekłada się między innymi na lepiej wyglądające materiały, bardziej realistyczne cienie i inne usprawnienia grafiki. Wszystko, od postaci, przez zbroje, po tekstury drewna, wygląda bardziej realistycznie. W efekcie jednak obraz zawiera również wiele szumów, ponieważ tryb nie został finalnie dopracowany, ale efekt nadal jest wyraźnie widoczny.
Po włączeniu nowego trybu trzeba się też liczyć z potężnym spadkiem płynności animacji. Na karcie graficznej GeForce RTX 4090, czyli najpotężniejszym obecnie dostępnym układzie GPU, w rozdzielczości 4K i trybie DLSS Performance, klatkaż spada ze 105 FPS bez Path Tracingu do 42 FPS z Path Tracingiem. Jak łatwo się domyślić, ma to ogromny wpływ na grywalność i jest to jeden z powodów, dla których gry ze śledzeniem ścieżek, takie jak Cyberpunk 2077 i Alan Wake II, wykorzystują DLSS 3 Frame Generation.
Poniżej możecie zobaczyć wspomniany materiał Digital Foundry na temat ukrytego trybu:
Modyfikację możecie pobrać z serwisu Nexus Mods.