Niedawno pisaliśmy o tym, na ile to szalonych sposobów można dziś uruchomić klasyka id Software. Do całej listy niezwykłych pomysłów ostatnio ktoś dorzucił kiosk, na którym można zamawiać jedzenie w McDonald’s. Teraz znowu ktoś przekroczył granice kreatywności, zmuszając grę do odpalenia gry wewnątrz samej siebie.
Tak, dobrze przeczytaliście. Youtuber Kgsws zmusił stareńkiego Dooma, by ten odpalił Dooma na ekranie umieszczonym wewnątrz jednej z lokacji. Wykorzystano do tego komendę SpawnMapThing, której normalnym zadaniem jest rozmieszczanie na mapach wszelkiego rodzaju znajdziek - broni, apteczek, amunicji - jak również wszystkich przeciwników.
Jak się okazało, po drobnych modyfikacjach w kodzie, komenda jest w stanie również odpalić plik wykonawczy .exe, co Kgsws wykorzystał do uruchomienia gry wewnątrz samej siebie.
Brakowało mu jednak odpowiedniej lokacji na mapach, która nadawałaby się do tego, by spokojnie zagrać w grę w grze. Kojarzycie te zdjęcia, na których ludzie chwalą się, że zbudowali własną, niewielką salę kinową, w której mogą na dużym ekranie i dobrej klasy sprzęcie audio oglądać filmy i grać w gry?
Youtuber podobną lokację stworzył w grze - ma ona nawet opcję przyciemnienia świateł, by łatwiej było się skupić na grze w Dooma... w Doomie. Na koniec pozostało jeszcze tylko zmodyfikować odpowiednio sterowanie, żeby gra nie wariowała - i voila, jeden z najbardziej szalonych projektów gotowy.
Doom Eternal - demony
Na 20 października zapowiadana jest premiera Doom Eternal: The Ancient Gods, pierwszego fabularnego DLC. Z tej okazji prezentujemy galerie z komentarzami artystów, którzy pracowali nad poszczególnymi elementami gry. Tym razem bardzo ciekawe concept arty demonów.







!["Stworzenie DOOM Slayera było ogromnym wyzwaniem, pod każdym względem. Postawiliśmy na zachowanie oryginalnego wyglądu Slayera z DOOM-a 2016, ale też dodanie czegoś nowego. Inspirowaliśmy się [filmem animowanym z roku 1981] Heavy Metal, oryginalnym DOOM-em i kilkoma innymi kultowymi źródłami, aby stworzyć ostateczny wygląd DOOM Slayera. Pracując w id Software uwielbiam fakt, że nie boimy się rozwijać skrzydeł i podejmować ryzyka, kiedy tylko wynik wydaje się być wart pracy" - Alex Palma. "Stworzenie DOOM Slayera było ogromnym wyzwaniem, pod każdym względem. Postawiliśmy na zachowanie oryginalnego wyglądu Slayera z DOOM-a 2016, ale też dodanie czegoś nowego. Inspirowaliśmy się [filmem animowanym z roku 1981] Heavy Metal, oryginalnym DOOM-em i kilkoma innymi kultowymi źródłami, aby stworzyć ostateczny wygląd DOOM Slayera. Pracując w id Software uwielbiam fakt, że nie boimy się rozwijać skrzydeł i podejmować ryzyka, kiedy tylko wynik wydaje się być wart pracy" - Alex Palma.](https://i.iplsc.com/000AKD7N10WLBQRN-C322-F4.webp)

Ze względów bezpieczeństwa, projekt działa tylko i wyłącznie z oryginalnym Doomem pod DOS-a - nie ma mowy o uruchomieniu czegokolwiek wewnątrz gry, która miałaby ruszyć w Windowsie. Perspektywa przemycenia szkodliwych plików mogłaby być bowiem zbyt kusząca dla niektórych przestępców.
Wideo z uruchomionym projektem, jak również linki do kodu źródłowego modyfikacji oraz plików wykonywalnych znajdziecie na kanale autora:











