Clair Obscur to przebój. 500 tysięcy sprzedanych egzemplarzy w 24 godziny

Nie minęły jeszcze pełne 24 godziny od premiery, a debiutancka gra Sandfall Interactive już przekroczyła granicę 500 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. Clair Obscur: Expedition 33 - poetyckie, turowe RPG - momentalnie wskoczył do grona największych premier tego roku.

W skrócie:

  • Clair Obscur: Expedition 33 sprzedało się w liczbie 500 tysięcy kopii w ciągu pierwszego dnia od premiery. Wynik ten dotyczy wyłącznie sprzedaży detalicznej, nie uwzględnia graczy z Xbox Game Pass.
  • Gra spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem - chwalona jest za styl graficzny, turową walkę z paroma ciekawymi innowacjami oraz ton łączący melancholię z absurdem.
  • Sandfall Interactive podziękowało graczom w mediach społecznościowych, pisząc, że to "kamień milowy, który przyszedł szybciej, niż mogli się spodziewać".

Reklama

Mocny debiut

Francuskie studio Sandfall Interactive postawiło na ambitny projekt. Reaktywny system walki, unikalna estetyka malarska, fabuła osadzona w świecie pogrążonym w dekadencji - Clair Obscur: Expedition 33 od początku zapowiadało się jako coś innego niż kolejne generyczne fantasy RPG.

W dniu premiery gracze ochoczo ruszyli na tytułową ekspedycję. W ciągu pierwszych 24 godzin sprzedano ponad 500 tysięcy egzemplarzy, co czyni Expedition 33 jednym z najmocniejszych debiutów niezależnego RPG w ostatnich latach.

Nie mówimy tu o liczbie graczy z Game Passa. Sandfall wyraźnie zaznaczyło, że chodzi o fizyczną i cyfrową sprzedaż. To tym bardziej imponujące.

Piękno na pierwszym planie

Recenzenci zwracają uwagę przede wszystkim na niezwykle wyrazistą oprawę artystyczną. Świat Clair Obscur wygląda jak żywy obraz olejny. Każda lokacja i każda postać zdają się wyjęte z galerii sztuki współczesnej.

Ale za stylizacją kryje się również treść. Gra podejmuje tematy przemijania, żałoby i pamięci, mieszając je z lekką, czasem ironiczną narracją.

Mechanicznie gra opiera się na klasycznych, turowych pojedynkach z elementem aktywnego reagowania - czyli czymś, co fani określają jako "Final Fantasy spotyka Paper Mario". Walka wymaga uwagi, refleksu i dobrych decyzji.

Naszym zdaniem

W opinii naszego recenzenta (i nie tylko jego, bo podpisuje się pod jego słowami także pozostała część redakcji) Clair Obscur: Expedition 33 to jedna z najlepszych gier ostatnich miesięcy, a może i lat. W podsumowaniu tekstu czytamy:

"Wady schodzą na dalszy plan, gdy tylko zestawi się je z zaletami. Tych drugich jest tak wiele, że aż do teraz nie mogę uwierzyć, że Clair Obscur: Expedition 33 stworzyło 30-osobowe studio (współczesna technologio, jesteś wspaniała). Autorzy zapowiadali, że tworzą grę AA, tymczasem trudno na którymkolwiek etapie odnieść wrażenie, że to coś niżej niż AAA. To jeden z najlepszych RPG-ów ostatnich lat. Wykonany z niesamowitą wrażliwością i kreatywnością, poruszający do głębi. Sandfall Interactive, jesteście wielcy!"

Autor recenzji wystawił Clair Obscur: Expedition bardzo wysoką notę - 9,5/10.

Czy wiesz, że...

Sandfall Interactive to studio z siedzibą w Montpellier, założone przez byłych pracowników Ubisoftu. Clair Obscur: Expedition 33 powstawało przez cztery lata, od początku w oparciu o Unreal Engine 5. Twórcy mieli ambicję stworzenia gry, która będzie jednocześnie piękna i odważna narracyjnie. Najwyraźniej im się to udało.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Clair Obscur: Expedition 33
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy