Diablo IV: fani skarżą się na system zbierania doświadczenia. Nadchodzą zmiany

Po tym jak Blizzard osłabił jeden z najskuteczniejszych sposobów zbierania zasobów, a fani wyrazili oburzenie, zapowiedziano zmiany.

Zdaniem fanów Diablo IV, gra ma problem z systemem levelowania postaci. Zdaniem graczy, trudno jest podnieść poziom naszego bohatera w sensownym przedziale czasowym. Na szczęście studio zwraca uwagę na głosy graczy i planuje poprawki. Na jednym ze streamów, na których deweloperzy omawiają prace nad grą, zapowiedziano, że niedługo w grze pojawią się buffy XP, które można zebrać w Lochach Koszmarów, co powinno przyspieszyć proces. Co ciekawe, dopiero co wprowadzono zmiany, które sprawiły, że grind był... trudniejszy.

Reklama

Wcześniej gracze walczyli w Lochach Koszmarów z mocnymi, elitarnymi przeciwnikami, którzy dawali im wyższe niż zazwyczaj nagrody i poziom doświadczenia. Szczególnie dotyczyło to postaci, które gracze chcieli wylevelować szybko. Ale potwory elitarne nie były projektowane jako łatwy sposób farmienia XP, więc Blizzard zdecydował, że będą się wolniej respawnować po mapie, tym samym zabierając graczom jeden z szybszych i łatwiejszych sposobów zbierania XP. Oczywiście odzew ze strony graczy był natychmiastowy - wezwano studio by to rozważyło zmiany balansu w Lochach Koszmarów, by wynagrodzić graczom wcześniejsze zmiany.

Teraz zespół Blizzarda mówi, że planuje podbić poziom otrzymywanego doświadczenia w tych właśnie trudniejszych lochach, dając graczom przynajmniej jeden, szybszy sposób grindowania XP. Największym problemem graczy jest to, że nie ma aktualnie efektywnego (pod względem czasu) sposobu podbijania poziomu swojej postaci. Na subreddicie gry aktualnie ponad 7 tysięcy osób wyraziło poparcie dla frustracji z tego powodu.

Czy podniesienie poziomu doświadczenia, które można zebrać we wspomnianych lochach - czas pokaże, ale to nie jedyna zmianą jaką planuje Blizzard. Zmodyfikowany ma być także system szybkiej podróży pomiędzy pieczęciami Lochów Koszmarów, co ma pozwolić na szybsze przemieszczanie się między nimi.

Problem z grindem występował także w Diablo III, dopóki Blizzard nie wprowadził tam mechaniki Szczelin, które były krótkimi wersjami lochów, które pomagały graczom podbijać doświadczenie oraz zbierać przedmioty. W Diablo IV takiej alternatywy nie ma, stąd frustracja graczy z powodu utraty jednego z lepszych ich zdaniem sposobów levelowania.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Diablo 4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy