Diablo 4: Gracze zabili w zeszłym roku ponad trylion potworów

Rok 2023 był bardzo udany nie tylko dla Blizzard Entertainment, ale również dla fanów action RPG. Część z nich sporo swojego wolnego czasu poświęciła Diablo 4.

Blizzard zaliczył w zeszłym roku kilka bardzo istotnych debiutów. Jednym z nich było bez wątpienia Diablo 4, którego premiery wyczekiwaliśmy od długiego czasu. Miłośnicy Path of Exile, Last Epocha czy Diablo 3 liczyli, że w ich ręce trafi wreszcie action RPG nowej generacji, godne trafienia na PlayStation 5, Xbox Series X/S i silne PC.

Reklama

Opinie odnośnie samego Diablo 4 są podzielone. Zdaniem wielu weteranów gatunku grze brakuje zawartości i nawet ostatnie dwa sezony nie zmieniły wiele w tej kwestii. Meta bywa nużąca, większość umiejętności nie sprawdza się w najtrudniejszych aktywnościach, a endgame bardzo szybko staje się monotonny przez brak różnorodności.

Nie da się jednak ukryć, że Diablo 4 cieszyło się w okolicach swojej premiery ogromną popularnością. Już pierwsze beta testy przyniosły problemy z serwerami i lagi powodowane rosnącym napływem graczy. Godzinami staliśmy w wirtualnych kolejkach, które zwiastowały głośną premierę, co nastąpiło kilka miesięcy później.

Jako potwierdzenie tych spekulacji na profilu Diablo pojawiła się ostatnio specjalna grafika podsumowująca rok 2023. W zeszłym roku gracze zabili ponad trylion potworów, w trybie permanentnej śmierci umarło 2,4 miliona postaci, a od Rzeźnika umarło aż 27 milionów postaci. Jako dodatkowy bonus dowiedzieliśmy się, że Necromancer i Sorceress to najpopularniejsze klasy.

Chociaż takie drobne fakty na pewno ubawią wielu graczy, ostatnio trwają coraz większe dywagacje na temat stanu Diablo 4 oraz jego popularności. Sezony nie oferują zbyt dużo nowego, contentu dalej brakuje i nawet po premierze większych aktualizacji D4 znika z Twitcha czy YouTube. Gracze zastanawiają się w rezultacie, czy nowa gra Blizzarda nie znajduje się w tarapatach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Diablo 4 | Blizzard Entertainment
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama