Co zaoferuje nam Starfield? Oto lista możliwości wyczekiwanej gry Bethesdy

Długo musieliśmy czekać na to, by finalnie producenci Starfielda odkryli nieco więcej kart o tej produkcji. Wydarzenie Xbox Games Showcase przyniosło sporo odpowiedzi na najbardziej dociekliwe pytania, a Starfield jawi się jako jedna z najgorętszych premier tego roku. Co zaoferuje graczom ta produkcja?

O tym, że Starfield to najambitniejszy projekt w historii Bethesdy Softworks, przekonywali deweloperzy już od bardzo dawna, a mówimy bowiem o studiu, które w swoim portfolio ma legendarne gry z serii Fallout czy wiecznie żywy The Elder Scrolls V: Skyrim, cieszący się niesłabnącą wśród graczy popularnością.

Starfield ma być jednak całkowicie innym, immersyjnym przeżyciem. To gra z otwartym światem osadzona w tematyce kosmosu, pozwalająca na eksplorację ponad 1000 planet, gdzie akcja podzieje się 300 lat w przyszłości. Planety to tylko część i zalążek gameplayu obok rozbudowywania baz, rozwijania naszych bohaterów i podboju kosmosu.

Starfield - co już wiedzieliśmy?

Według reżysera gry, Toma Howarda, Starfield zaoferuje rozrywkę na blisko 40 godzin. Skupiając się jednak na wątkach i misjach pobocznych, w grze od Bethesdy spędzimy znacznie więcej czasu.

O rozmachu tego projektu świadczy fakt związany z liczbami dialogów. Producenci zdradzili, że linii dialogowych w Starfieldzie uświadczymy ok. 250 tys. Dla porównania jest to wartość dwukrotnie większa niż w Falloucie 4 oraz... aż cztery razy większa niż w uznawanym za wzór produkcji z gatunku RPG - The Elder Scrolls: Skyrimie.

Starfield - zaawansowany kreator postaci

Wspomniany Skyrim zaoferował graczom dosyć zaawansowany kreator postaci. Jeszcze bardziej złożone narzędzie pomocne w tworzeniu swojego bohatera powstało w Cyberpunku 2077. Teraz Bethesda Softworks pochwaliła się, że Starfield w tym segmencie wniesie prawdziwą rewolucję.

Gracze otrzymają niesamowicie szeroką paletę możliwości, jeśli chodzi o konstruowanie swojego bohatera. Dostosować będzie można wiele elementów związanych z typem ciała, chodzenia czy przede wszystkim twarzą. Jest to najbardziej rozbudowane tego typu narzędzie, jakie widzieliśmy we wszystkich grach od tego producenta.

Jak się okazuje, konfigurowalne będą nie tylko cechy wyglądu, ale także rodzaje osobowości i charakteru. Spójrzcie tylko na ten krótki klip poniżej:

To z kolei wyzwala ogrom możliwości. Chcesz zostać piratem bądź odkrywcą? Proszę bardzo. A może łowcą, kosmicznym kowbojem lub cyberrunnerem? Bethseda Softworks w Starfieldzie na to pozwoli!

Starfield - rozwój bohaterów i drzewka umiejętności

Nie do końca wiemy, jak dokładnie funkcjonować będzie system rozwoju naszych postaci. Bethesda opublikowała krótki klip prezentujący możliwości ekspansji naszych zdolności w drzewkach umiejętności.

Bohaterowie będą mogli rozwijać umiejętności fizyczne, społeczne, walki, naukowe i technologiczne. W każdej kategorii znajduje się przynajmniej kilkanaście osobnych czynników znajdujących się w konkretnym segmencie.

Starfield i ogrom lokacji

Jak przystało na pełnoprawną ambitną grę RPG o kosmosie z otwartym światem, eksplorować będziemy bezmiar wszechświata. Pojawią się zróżnicowane lokacje: klimatyczne miasta, powierzchnie planet, ale nie zabraknie też miejsc nasyconych fauną i florą.

Czasami to gracz będzie musiał zadbać o to, by dzięki zebranym surowcom inwestować i... budować nowe dzieła.

Zbuduj swój własny statek

Starfield umożliwi graczom tworzenie własnych statków kosmicznych. Do tego celu wykorzystamy w pełni konfigurowalne systemy i moduły. Odpowiadać możemy za wygląd naszego sprzętu, uzbrojenie, szybkość, alokowanie energii, napęd czy mobilność. Jeśli uda nam się zaprojektować wydajną maszynę, to nie pozostanie nic innego jak wyruszyć... w daleką eksplorację kosmosu.

Krótki klip umieszczony na kanałach społecznościowych Bethesdy prezentuje, że gracz będzie mógł zbudować nawet własnego Optimusa!

Kosmiczna walka - intensywnie i emocjonująco

Nie mogło zabraknąć także kosmicznych starć i pojedynków. W przestrzeni będziemy wystawieni na najcięższe próby, a rywale i zagrożenia czyhać będą na każdym kroku. Twórcy do dyspozycji oddali broń laserową i liczne materiały wybuchowe. Przy okazji warto dodać, że każdy typ broni będzie... w pełni modyfikowalny.

Czasami także wykazać będzie trzeba się zdolnościami pilotowania statków kosmicznych, a kiedy rywal będzie już w zasięgu naszych dział - zrodzi się jedyna okazja do tego, by z tego starcia wyjść zwycięsko.

Symulator kosmosu, czyli elementy strategii i ekonomii

Starfield to nie tylko dynamiczna, płynna i emocjonująca akcja. To także szereg taktycznych i strategicznych decyzji do podjęcia związanych np. z zatrudnianiem załogi, ustawianiem ekstraktorów do zbierania i alokacji surowców, planowaniem i łączeniem ładunków, by przemieszczać zasoby między placówkami, czy projektowaniem stacji badawczych.

Dowiedz się więcej na temat: Bethesda Softworks | Starfield