Call of Duty: Modern Warfare 3 z gorszą sprzedażą niż poprzednia część serii?

Call of Duty: Modern Warfare 3 to najnowsza odsłona kultowej serii strzelanek od Activision i jednocześnie jeden z najgorzej ocenianych tytułów całego cyklu. Co ciekawe, nie tylko w tym MW 3 nie dorównuje innym produktom powstałym z ramienia Call of Duty.

Modern Warfare 3 trafił już na sklepowe półki. Jest to nic innego jak kontynuacja wydanej w ubiegłym roku części Modern Warfare 2 i swoisty reboot gry Modern Warfare 3, która na rynku istnieje już od ponad 12 lat. O tym, czy najnowsze dzieło wprowadza rozpalające apetyty nowości, opinie są bardzo ambiwalentne.

Bez wątpienia w kontekście premiery tegorocznego MW 3 fani najbardziej czekali na odświeżenie kultowych jakby nie spojrzeć map, znanych z Modern Warfare 2 z 2009 roku. Niestety premiera nowej gry Call of Duty zupełnie nie spodobała się graczom, o czym poświadcza zaledwie 28% pozytywnych recenzji tego tytułu na platformie Steam. Zarzutów co do tej produkcji jest bardzo wiele, ale my skupimy się w tym materiale na innym aspekcie.

Reklama

Według danych z raportu GfK Modern Warfare 3 znajduje się aktualnie na szczycie bestsellerów w branży gamingowej w Wielkiej Brytanii. Tego można było się spodziewać, z uwagi, że mówimy o naprawdę kultowej marce. Jednak by nie było tak różowo dodać należy, że gra zanotowała o 25% gorszą sprzedaż fizyczną niż wydany w minionym roku Modern Warfare 2.

Z innych ciekawych danych - MW 3 znalazło najwięcej klientów wśród posiadaczy konsoli PlayStation 5 (aż 72%), a w dalszej kolejności grę kupowali posiadacze Xboxów (20%) i PlayStation 4 (8% udziałów).

Co wynika z przedstawionych danych? Prawdopodobnie dobitnie demonstrują one, iż wystarczy wydać jakąkolwiek grę z ramienia Call of Duty, by rozbić bank - jeśli chodzi o przychody i zapewne też zyski. Wcale nie musi być to wybitny i innowacyjny produkt. Z drugiej strony spadki sprzedaży względem MW 2 obrazują, że Activision by nie zanotować kolejnych strat, będzie musiało przyłożyć się znacznie bardziej do kolejnej odsłony CoD-a.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy