Assassin’s Creed Shadows na Nintendo Switch 2?! PEGI zdradza plany Ubisoftu
Ubisoft milczy, ale europejska klasyfikacja wie swoje. Wpis w bazie PEGI sugeruje, że Assassin’s Creed Shadows - ostatnia odsłona kultowej serii, osadzona w feudalnej Japonii - trafi na Nintendo Switch 2. To pierwsza tak konkretna poszlaka łącząca ten tytuł z nowym sprzętem Nintendo.
W skrócie:
- Wpis na stronie PEGI sugeruje, że Assassin’s Creed Shadows może trafić na Nintendo Switch 2. Informacja pojawiła się w sekcji "najczęściej wyszukiwanych gier".
- Kliknięcie w szczegóły gry nie pokazuje jeszcze wersji na Switcha 2, co może oznaczać przedwczesne ujawnienie planów.
- Ubisoft nie skomentował jeszcze tych doniesień, ale wcześniejsze zapowiedzi wskazują na wsparcie dla Switcha 2.
Na stronie PEGI - europejskiego systemu klasyfikacji wiekowej gier - przy Assassin’s Creed Shadows pojawiła się lista platform docelowych. Obok PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S widnieje Nintendo Switch 2. Co istotne, kliknięcie w grę prowadzi do karty, która wciąż nie zawiera tej platformy, co może oznaczać, że wpis został zaktualizowany wcześniej niż powinien. PEGI lub ESRB (amerykański odpowiednik) w przeszłości wyjawiały istnienie niezapowiedzianych jeszcze wersji gier. Tego typu przecieki mają solidne podstawy - twórcy i wydawcy muszą przesyłać gry do klasyfikacji na długo przed premierą. Niekiedy takie wpisy pojawiają się wcześniej, zanim firma zdecyduje się je ujawnić publicznie.
Ubisoft oficjalnie zapowiedział już wersję Star Wars Outlaws na Nintendo Switch 2. Premiera tej gry ma nastąpić 4 września, co oznacza, że wsparcie dla nowej konsoli Nintendo nie jest dla wydawcy nowością. Skoro jedna z największych gier z portfolio firmy trafi na nową platformę - i to równocześnie z innymi wersjami - rozsądnie byłoby przyjąć, że Assassin’s Creed Shadows podąży tą samą drogą.
Tym bardziej że seria Assassin’s Creed pojawiała się już na sprzęcie Nintendo - od AC III i Black Flag na Wii U, przez mobilne konwersje, aż po zbiorcze edycje na Switchu. Ubisoft wie, jak skalować swoje gry pod kątem ograniczeń sprzętowych i może wykorzystać te doświadczenia w wersji na Switcha 2.
To pytanie powraca za każdym razem, gdy pojawia się informacja o dużym tytule na konsolę przenośną. Jednak Switch 2 ma być sprzętem wyraźnie mocniejszym niż jego poprzednik. Nowa konsola może osiągać poziom zbliżony do PlayStation 4 lub nawet bazowego Xbox Series S, przynajmniej w trybie stacjonarnym. Assassin’s Creed Shadows w wersji na Switcha 2 mógłby działać przy niższych ustawieniach graficznych, z dynamiczną rozdzielczością i uproszczonymi efektami. Podobnie jak wcześniejsze porty gier AAA na Switcha, takie jak Wiedźmin 3, Dying Light czy Immortals Fenyx Rising. Kluczem będzie odpowiednia optymalizacja. Ubisoft posiada zaplecze technologiczne i doświadczenie, by taką wersję przygotować.
Assassin’s Creed Shadows jest pierwszą grą Ubisoftu, która od początku powstawała z myślą o wsparciu dla nowej generacji konsol - PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Studio od początku projektowało świat, mechaniki i oprawę wizualną pod znacznie wyższe możliwości sprzętowe, bez konieczności stosowania kompromisów typowych dla cross-genowych produkcji.