Kilka dni temu podawaliśmy oficjalne wyniki sprzedażowe konsoli. Nintendo Switch 2 w niecały miesiąc od debiutu miał rozejść się w liczbie ponad 5,4 mln egzemplarzy. Najwięcej sztuk sprzedano w Ameryce, a następnie w Japonii oraz w Europie. Oznacza to, że next-genowy Switch zanotował prawie dwukrotnie większy poziom sprzedaży od oryginalnego Pstryczka.
Fanów do zakupów zachęca znacznie większa wydajność sprzętu, a przy tym nadchodzące ciekawe premiery gier wideo. Dość wspomnieć, że Switch 2 obsługuje wiele gier AAA od zewnętrznych producentów, takich jak Elden Ring, Civilization czy nawet Cyberpunk 2077. Jeszcze w tym roku zadebiutować mają takie perełki jak Metroid Prime 4: Beyond czy Pokemon Legends Z-A.
Na łamach serwisu Wccftech.com pojawiła się ciekawa rozmowa z Alexem Heisem (dyrektorem Virtuos North America) oraz Eoinem O'Gradym (dyrektor techniczny Black Shamrock, spółce zależnej Virtuos) w obszarze technicznych możliwości i limitów nowego Switcha.
Firma Virtuos od ponad dwóch dekad specjalizuje się w portowaniu gier wideo na różne nowe platformy. Obecnie studio zajmuje się pracą nad remake'iem Metal Gear Solid 3. W przeszłości swój wkład miała w porty takich pozycji jak: Horizon Zero Dawn, Cyberpunk 2077, CoD: Modern Warfare III czy świeżym The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered.
Zdaniem deweloperów, którzy na portowaniu gier zjedli zęby, Nintendo Switch 2 legitymuje się wysoką wydajnością jak na obecne standardy gier wideo. Porównać można ją do konsoli Xbox Series S. Choć sprzęt od Microsoftu oferuje ciut większy poziom wydajności, to Switch 2 nadrabia obsługą takich technologii upscalingu jak DLSS, co czyni oba urządzenia wyrównanymi w bezpośredniej konfrontacji.
O'Grady pokusił się o bardzo ciekawe wnioski. Producent przyznaje, że każda gra, która jest w stanie zaoferować 60 klatek podczas rozgrywki na Xbox Series S, mogłaby być łatwo przeportowana na Switcha 2. "Gry ze złożoną fizyką, animacjami lub innymi elementami intensywnie wykorzystującymi procesor mogą napotkać dodatkowe trudności w osiągnięciu 30 lub 60 FPS lub wymagać dodatkowej optymalizacji podczas przenoszenia" - czytamy.
Generalnie dyrektor techniczny Black Shamrock podziela entuzjazm związany ze sprzedażą Switcha 2. Nie wyklucza, że urządzenie dotrze za kilka lat do większej liczby graczy niż oryginalny Switch.










