Szef Xboxa, Phil Spencer, rzucił nieco więcej światła na to, dlaczego Microsoft - przynajmniej na razie - porzucił plany stworzenia urządzenia dedykowanego tylko i wyłącznie streamowaniu gier.
Jeszcze w maju Microsoft potwierdził, że projekt Keystone “wylądował na półce". Jednak nawet po tej informacji pojawiały się spekulacje na temat przyszłości konsoli, szczególnie po tym jak prototyp zauważono w pokoju Spencera, na jednym z nagrań.
Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze
W tym tygodniu szef Xboxa udzielił wywiadu w podcaście Decoder dla serwisu The Verge. Wyjaśnił tam między innymi co stało za decyzją by zatrzymać prace nad projektem Keystone. Jednym z głównych powodów były oczywiście koszty.
Xbox Stereo Headset: Alternatywa dla bezprzewodowych słuchawek Microsoftu
Gigant z Redmond zaprezentował nowe słuchawki. Produkt nazwany został Xbox Stereo Headset i stanowić ma tańszą, przewodową alternatywę dla wypuszczonego wcześniej w tym roku gamingowego zestawu Xbox Wireless Headset.
Słuchawki wspierać mają technologię dźwięku przestrzennego Windows Sonic, format Dolby Atmos, kodeki DTS Headphone:X. materiały prasowe
Nowy headset zastąpi poprzednią edycję Microsoft Headset Stereo dedykowaną platformie Xbox One, która nie jest dostępna w oficjalnym sklepie Microsoftu, nabyć ją można jeszcze u niektórych partnerów detalicznych w cenie ok. 199 zł. materiały prasowe
Xbox Stereo Headset na temat moment jest najtańszym wariantem słuchawkowym dla chętnych na zakup zestawu od Microsoftu. Dla tych, którzy oczekują czegoś bardziej wyszukanego, co zapewni większą wygodę i lepsze doświadczenia, dedykowane są bezprzewodowe zestawy: Wspomniany wcześniej Wireless Headset wykorzystujący technologię Bluetooth w cenie 449 zł lub wyjątkowy zestaw Beoplay Portal - urządzenie z najwyższej półki zaprojektowane we współpracy z prestiżową marką audio Bang & Olufsen, którego wartość oscyluje na granicy kwoty, jaką trzeba wydać na konsolę nowej generacji Xbox Series X, to jest 2 249 zł. materiały prasowe
Teraz nadeszła pora, by rozszerzyć wachlarz dostępnych urządzeń audio. Po wprowadzeniu na rynek w pierwszym kwartale 2021 roku, bezprzewodowych słuchawek Xbox Wireless Headset, Gigant z Redmond tym razem oferuje podobne rozwiązanie, ale po kablu. materiały prasowe
Xbox Stereo Headset do łączności wykorzystywać będzie standardowe gniazdo audio 3,5 mm, dzięki czemu urządzenie nie będzie potrzebowało dodatkowe zasilania akumulatorowego i nie wystąpią żadne problemy z łącznością. Zestaw będzie można podłączyć do bezprzewodowego kontrolera konsoli Xbox, komputera lub smartfona/tabletu. materiały prasowe
Wystarczy wspomnieć bezprzewodowy adapter Xbox dla urządzeń z systemem Windows 10, innowacyjny kontroler adaptacyjny powstały z myślą o graczach z ograniczeniami ruchowymi, zaawansowaną wersję Elite dla klasycznego pada do konsoli czy ogromną ilość standardowych edycji w nieskończonych wariacjach kolorystycznych, nawiązujących do gier oraz rozmaitych wydarzeń. materiały prasowe
Na pierwszy rzut oka nowe słuchawki wyglądają niemal bliźniaczo podobnie do Wireless Headseta. Sama konstrukcja praktycznie niczym nie odbiega od zestawu udostępnionego na początku 2021 roku - na zdjęciach widać te same masywne nauszniki połączone solidnym, regulowanym pałąkiem - największą różnicą między dwoma zestawami wydaje się być przewód. materiały prasowe
Xbox Stereo Headset będzie stanowić tańszą opcję - jego sugerowana cena detaliczna wynosić będzie w Polsce 269 zł - aktualnie zestaw można nabyć w przedsprzedaży, z planowana data premiery ustanowiona została na 21 września 2021 roku. materiały prasowe
Microsoft dawno przestał być kojarzony wyłącznie z produkcją popularnego systemu elektronicznej rozrywki - konsolą Xbox. Podczas poprzedniej generacji amerykańska firma kładła także nacisk na akcesoria dla graczy - w szczególności kontrolery. materiały prasowe
Według słów Spencera, konsola była droższa w produkcji niż się spodziewano, dlatego wysiłki zespołu zostały przekierowane na dostarczenie aplikacji Xboxa chociażby na telewizory. Microsoft ogłosił bowiem partnerstwo z Samsungiem, na którego telewizorach pojawiła się bowiem aplikacja Xbox Cloud Gaming.
Zdaniem Spencera, rezultaty tej współpracy są doskonałe. A zdaniem product managera Xboxa, Harrisona Hoffmana, streaming gier przez telewizory jest kluczem do tego, by ta forma grania weszła do mainstreamu.
Keystone a cena innych konsol
Wracając jednak do projektu Keystone - Spencer dodał, że jego zespół nadal myśli o tym projekcie, ale jeden z problemów do rozwiązania to m.in. wycena, która będzie odpowiednia w stosunku do możliwości jakie dają chociażby Xboxy najnowszej generacji. Już dostępny na rynku Series S, który opiera się tylko na grach w wersjach pobieranych z sieci, wyceniany jest na 299 dolarów (lub mniej, jeśli są akurat jakieś promocje), natomiast Series X jest zdecydowanie droższy.
Aby Keystone stał się atrakcyjny dla graczy, cena musiałaby być znacznie niższa niż wariantu S, czyli w okolicach 99 lub 129 dolarów za urządzenie. To oznacza kompromisy, jak wypuszczenie konsoli bez dołączonego do zestawu pada - co oczywiście od razu brzmi jak pomysł mocno pozbawiony sensu.
Cena jest również problematyczna z makroekonomicznego punktu widzenia i wyzwań takich jak ceny komponentów. Ostatnio przecież Sony zdecydowało się na podniesienie ceny PlayStation 5.
Miesiąc później Spencer zapewnił, że Xbox nie ma podobnych planów wobec konsol, ale już ceny abonamentów Game Pass raczej nie pozostaną na obecnym poziomie.