Whispering Willows: Horror od twórców Tony'ego Hawka i FIFY
Coś dla fanów dreszczowców i gier logicznych w jednym. Studio Night Light Interactive zapowiedziało Whispering Willows - horror tworzony z myślą o pecetach (i Ouyi).
Gra finansowana jest przez graczy za pośrednictwem Kickstartera. Whispering Willows to gra po części logiczna po części horrorowata, z dwuwymiarową oprawą graficzną i "budzącą grozę" muzyką, która przedstawi mroczną, a zarazem budzącą emocję historię podzieloną na pięć rozdziałów.
W produkcji wcielimy się Elenę - młodą dziewczynę, która w rodzinnej posiadłości rusza na poszukiwania zaginionego ojca. W czasie swojej podróży przyjdzie jej stawić czoła licznym przeszkodom i rozwiązać wiele zagadek. Wykorzysta do tego swoje nadnaturalne zdolności pozwalające jej wytworzyć projekcję astralną. Pozwoli ona naszej bohaterce zamienić się w ducha i wejść do świata zmarłych, co znajdzie zastosowanie w łamigłówkach - aby poradzić sobie z wieloma wyzwaniami przygotowanymi przez twórców często gracz będzie musiał przełączać się pomiędzy dwoma formami Eleny. W astralnej postaci dziewczyna będzie mogła latać w powietrzu, przeciskać się przez szczeliny, w których nie mieszczą się zwykli śmiertelnicy, manipulować czasem, zamrażać obiekty i korzystać z mocy światła do odpędzania złych duchów.
W czasie zabawy Elena natknie się na duchy uwięzione w naszym świecie. Dziewczyna będzie mogła im pomóc, poznając ich historię i rozwiązując ich problemy. Kierując poczynaniami bohaterki nie tylko poznamy przeszłość zmarłych, ale i tajemnice kryjące się za rodzinną rezydencją. A te są przerażające na tyle, że - jak obiecują developerzy - po zakończeniu rozgrywki gracz będzie długo nad nimi rozmyślał.
Whispering Willows ukaże się we wrześniu 2013 roku na Ouyi, PC-tach, Makach i Linuksie, rozważana jest też wersja na iOS i Androida. Nad grą pracuje studio Night Light Interactive złożone z byłych pracowników Disneya, LucasArts oraz stacji telewizyjnych Nickelodeon i Cartoon Network. W ekipie znajduje się osoby maczające wcześniej palce w takich produkcjach, jak BioShock, Tony Hawk, FIFA i Call of Duty 4: Modern Warfare.
Do realizacji projektu developerzy potrzebują niewiele, bo zaledwie 15 tysięcy dolarów. Wygląda na to, że cel ten da się osiągnąć - w chwili pisania newsa udało się zebrać 1,96 tysiąca dolarów, a do końca akcji pozostało jeszcze 28 dni. Na zachętę - fragment rozgrywki poniżej.