Warner Bros. Games w kryzysie: 384 mln dol. strat i plany na przyszłość

Warner Bros. Discovery (WBD) opublikowało swój raport finansowy za 2024 rok, ujawniając poważne problemy w segmencie gier wideo. Wyniki zdają się być dalekie od optymistycznych - spadek przychodów o 29 procent i straty na poziomie 384 milionów dolarów zmusiły firmę do podjęcia radykalnych działań. Zamknięto trzy studia deweloperskie: Monolith Productions, Player First Games i WB Games San Diego, a jednocześnie anulowano Wonder Woman, grę, na którą fani czekali od lat. Jakie plany na przyszłość ma koncern?

Od hitów do finansowej klęski

Jeszcze w 2023 roku dział gier Warner Bros. notował spore sukcesy, przede wszystkim dzięki premierom Hogwarts Legacy (gra w uniwersum Harry’ego Pottera) oraz Mortal Kombat 1. Jednak 2024 rok niestety, nie był już tak łaskawy, serwując serię bolesnych rozczarowań. Największymi winowajcami okazały się dwie produkcje: Suicide Squad: Kill the Justice League oraz MultiVersus.

Reklama
  • Suicide Squad: Kill the Justice League miało być wielkim hitem od studia Rocksteady (twórcy serii Batman Arkham), ale ostatecznie okazało się finansową katastrofą. Koszt produkcji gry wyniósł 200 milionów dolarów, a sprzedaż osiągnęła poziom znacznie poniżej oczekiwań.
  • MultiVersus, darmowa bijatyka osadzona w uniwersum produkcji Warner Bros. również nie spełniła pokładanych w niej nadziei, przynosząc firmie straty przekraczające 100 milionów dolarów.

Efektem tych niepowodzeń były masowe cięcia kosztów - wydatki na rozwój gier zredukowano o 20 procent (rok do roku). Jednak pomimo tego, w czwartym kwartale 2024 roku przychody z gier nadal spadały, a firma zanotowała kolejne 50 milionów dolarów strat.

Mniejsze ryzyko, więcej "pewniaków"

Pomimo trudności Warner Bros. Discovery nie zamierza rezygnować z rynku gier. Jak zapowiada zarząd 2025 rok ma być czasem odbudowy i powrotu do rentowności. Kluczowym elementem tej strategii będzie skupienie się na sprawdzonych markach. Firma ogłosiła, że przyszłe produkcje będą koncentrowały się wokół czterech najważniejszych franczyz:

  • Harry Potter (po sukcesie Hogwarts Legacy nie ma wątpliwości, że czarodziejski świat ma ogromny potencjał,
  • Gra o tron - niezwykle popularna marka, której potencjał w grach wideo nadal nie został w pełni wykorzystany,
  • Mortal Kombat - jedna z najbardziej dochodowych serii bijatyk w historii,
  • DC - popularni komiksowi bohaterowie, jak Batman, wciąż mają ogromną rzeszę fanów.

Dyrektor finansowy Warner Bros., Gunnar Wiedenfels, patrzy w przyszłość z nadzieją.

Spółka zamierza skupić się na długoterminowym zaangażowaniu graczy i bardziej przemyślanym zarządzaniu poszczególnymi markami.

Finansowe turbulencje, drastyczne cięcia i... ambitne plany na przyszłość

2024 rok był katastrofalny dla gamingowej dywizji Warner Bros., ale firma zdaje się mieć jasny plan naprawczy. Zamknięcie nierentownych studiów, cięcia kosztów oraz skupienie się na sprawdzonych markach według założeń WBG mają pozwolić odbudować pozycję na rynku. Czy strategia okaże się skuteczna? Przekonamy się zapewne już w nadchodzących miesiącach, gdy Warner Bros. zapowie nowe produkcje.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Przejdź na