Ultra realistyczna postać na demie Unity

​Najnowsze demo silnika Unity prezentuje oszałamiająca grafikę i efekty o praktycznie fotorealistycznej jakości. Czasem trudno stwierdzić, czy patrzymy na żywą osobę, czy komputerowy render.

Czy tego chcemy, czy nie grafika stała się głównym motorem napędowym branży gamingowej. Gameplay potrafi pozostać niezmieniany latami, ale serie wypuszczane co roku muszą choć w niewielkim stopniu zaliczać progres graficzny. Grafika też najszybciej się starzeje. Bez problemu jesteśmy w stanie grać w Maxa Payne’a, ale patrzeć na grafikę, która kiedyś była wyznacznikiem jakości, jest już ciężko.

Ostatnie lata nie obfitują w jakieś znaczne skoki jakości. Zmiany są bardziej subtelne, kosmetyczne. Cały czas rośnie liczba wielokątów, z których składają się modele, ale to oświetlenie i cieniowanie pochłania zespoły graficzne. Niedawne prezentacje Unreal Engine i najnowsza Unity mogą zwiastować przełom.

Reklama

Unity ujawniło nowy zwiastun filmowy w czasie rzeczywistym o nazwie "Wrogowie", aby pokazać możliwości graficzne silnika Unity. Silnik przeszedł wiele ulepszeń w 2022 roku. Wraz z technologią od niedawno przejętej Ziva Dynamics, ulepszenia obejmują ulepszony sposób renderowania w wysokiej rozdzielczości, nowy system oświetlenia adaptacyjnego oraz nowe narzędzia do tworzenia realistycznych ludzkich twarzy oraz włosów.

Film "Wrogowie" na silniku Unity pokazuje nowe możliwości renderowania!

Wszystkie te ulepszenia są widoczne w zwiastunie filmowym, który jest renderowany w silniku Unity. Wideo nie przedstawia żadnej konkretnej gry, a jedynie możliwości. Rzeźba "Grupa Laokoona", którą widzimy za postacią oraz zmechanizowane elementy pomieszczenia od razu wskazują, jak wszechstronny jest to engine. Twórcy będą mogli w nim wykreować niemal dowolne światy. Jeśli chodzi o model postaci, to jedynie ruch warg może zdradzać, że do czynienia nie mamy z żywą aktorką.

Wygląda na to, że kolejne lata będą skupione na wyścigu technologicznym między Unreal 5 a Unity. We wczorajszym ogłoszeniu CD Projekt Red potwierdził, że Wiedźmin 4 będzie zbudowany na Unreal Engine 5. Tym samym studio odchodzi od autorskiego REDengine.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Unity
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy