Ultra realistyczne modele postaci – Unity przejmuje Ziva Dynamics

​Unity Technologies przejmuje Ziva Dynamics, aby wykorzystać ich technologię renderowania ultra realistycznych postaci. Oprócz tego gry będą mogły być tworzone z wykorzystaniem uczenia maszynowego i biomechaniki.

Unity Technologies robi wszystko, aby być najbardziej innowacyjną firmą w dziedzinie grafiki 3D i symulacji. Ostatnie - i jedno z wielu - przejęcie pokazuje, jaki kierunek chcą obrać właściciele popularnego silnika. Unity to główny silnik gier używany zarówno przez niezależnych twórców gier, jak i studia AAA. Wydany został w 2005 roku i nadaje się świetnie zarówno do gier 2D, jak i 3D. Oprócz tego można go wykorzystywać do produkcji filmów i symulacji.

Główną konkurencją dla Unity jest oczywiście Unreal Engine, który również robi olbrzymie postępy, a najnowsze prezentacje możliwości zachwycają zarówno filmowców, jak twórców gier. W zeszłym roku firma Epic ujawniła narzędzie MetaHuman Creator dla programistów korzystających z silnika Unreal Engine, które pozwala każdemu z łatwością tworzyć ultra realistyczne postacie ludzkie. Można więc założyć, że wraz z przejęciem Ziva Dynamics przez Unity rozpoczął się wyścig.

Reklama

Ultra realistyczne modele postaci to przyszłość gier wideo

Ziva Dynamics wykorzystuje połączenie uczenia maszynowego (machine learning), głębokiego uczenia (deep learning) i biomechaniki, aby generować realistyczne, pełne mimiki postacie. Wszystko w czasie rzeczywistym. Ogłoszenie o przejęciu wygłosiła zresztą Emma - symulowana dziewczyna, którą na pierwszy rzut oka trudno odróżnić od prawdziwej osoby. Narzędzia Zivy oprócz ludzi potrafią także generować realistycznie wyglądające i zachowujące się zwierzęta oraz równie wiarygodnie wyglądające tekstylia.

Kanadyjska firma Ziva Dynamics została założona w 2015 roku przez Jamesa Jacobsa i dr Jerneja Barbica. Ich technologia została wykorzystana w grach AAA, takich jak Hellblade 2 i Spider-Man: Miles Morales, a ZivaVFX - flagowe rozwiązanie - było wykorzystane w Grze o tron, Johnie Wicku 3 i Venomie.

Jak wspomnieliśmy, to nie jedyne przejęcie Unity. Pod koniec ubiegłego roku korporacja ogłosiła, że przejmie Weta Digital. Studio z siedzibą w Nowej Zelandii, założone m.in. przez Sir Petera Jacksona. Znane jest głównie z tworzenia efektów specjalnych w tytułach takich jak Władca Pierścieni, Avatar i wielu innych znanych filmów.

Szykuje się rewolucja na rynku gier?

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy