Ubisoft stworzył kostium dla graczy. Idealny dla fanów Assassin's Creed
Jeśli kiedykolwiek odnieśliście wrażenie, że Wasz kontakt z serią Assassin’s Creed jest niewystarczająco intensywny, Ubisoft ma na to nietypowy sposób.
Francuski wydawca i producent gier połączył siły z firmą OWO, dzięki czemu powstała specjalna “koszulka", która nie dość, że jest stylizowana na strój z Assassin’s Creed Mirage, ale też ma wbudowane elementy haptyki. Jeśli założycie ją na siebie przed sesją grania, dosłownie na własnej skórze odczujecie efekty parkouru, uderzeń i innych efektów “jak nigdy dotąd".
Koszulka OWO zawiera punkty, zlokalizowane na klatce piersiowej, brzuchu, w dolnej części pleców oraz na ramionach. Za całość odpowiada algorytm, który dopasowuje dziewięć parametrów, które mają symulować interakcje z otoczeniem w grze - od podmuchu wiatru po cios sztyletem.
Do kalibracji poziomu wrażeń można użyć dedykowanej aplikacji mobilnej, dzięki czemu zastąpicie predefiniowane ustawienia własnymi, jednak taką możliwość oferują tylko wybrane gry. W dużej mierze gry kompatybilne z koszulką polegają na modach, ale jest też znaczna liczba gier, które od początku, natywnie wspierają efekty - między innymi Crisis Brigade 2 Reloaded oraz Drone War. Koszulka jest pierwszą tak dużą współpracą jej twórców oraz producenta i wydawcy gier.
Na chwilę obecną nie znamy jeszcze szczegółów cenowych ani daty premiery akcesorium w sklepach. Koszulka ma działać z PS4, PS5, Xboxami starej i obecnej generacji oraz pecetami. Można się jednak domyślać, że premiera koszulki nastąpi dopiero po 12 października, czyli po tym jak Assassin’s Creed Mirage pojawi się w sklepach, ponieważ w komplecie do koszulki dodawany będzie kod na grę. Co do ceny, Founder Edition dostępne w crowdfundingu kosztowała 499 euro, ale wtedy chodziło o bardzo limitowaną edycję 2000 koszulek, więc obecnie cena może się znacząco różnić.
Akcesoria z haptyką, które można na siebie założyć, nie są niczym nowym, ale zwykle były to bardzo eksperymentalne produkty. Sony wypuściło specjalny kostium jeszcze w 2017 roku. Aktualna współpraca OWO z Ubisoftem niekoniecznie musi oznaczać, że takie elementy są upowszechnią, ale zbiegnięcie się w czasie z debiutem kolejnej fali okularów i zestawów “mixed reality" może im w tym znacząco pomóc - o ile oczywiście deweloperzy będą potrafili w odpowiedni sposób wykorzystać możliwości wynikające z połączenia obu typów urządzeń.