Twórcy serii Tomb Raider mierzą się z problemami i zwalniają pracowników
Kolejne przykre informacje zagościły w sektorze gamingowym. Amerykańskie studio gier wideo Crystal Dynamics odpowiedzialne m.in. za serię Tomb Raider, podjęło decyzję o zwolnieniu części swoich pracowników. "Nie podjęliśmy tej decyzji pochopnie" - przyznali w krótkim oświadczeniu.
Crystal Dynamics to jeden z najdłużej istniejących zespołów producenckich w gamingu. Historia firmy sięga aż 1992 roku. Najwięcej rozpoznawalności firmie przyniosło wypuszczenie na rynek kultowych odsłon z serii Tomb Raider. Dość powiedzieć, że od 2006 roku przez kolejne kilka lat fani doczekali się aż czterech gamingowych produkcji o przygodach Lary Croft.
Ostatnimi dziełami powstałymi spod skrzydeł Crystal Dynamics były odświeżone klasyki Tomb Raider, czyli remastery kultowych części I-III oraz IV-VI, które nomen omen zagościły na rynku w ubiegłym miesiącu. Amerykanie w swoim portfolio mają jeszcze jedną znakomitą serię przygodową o tytule Legacy of Kain.
Niestety przykre trendy z gamingowej branży dotarły również i do Crystal Dynamics. Studio poinformowało o szerszych redukcjach etatów przeprowadzonych w firmie. Producenci serii Tomb Raider zwolnili 17 pracowników. Jak przyznają, decyzja nie była podjęta pochopnie. "Ostatecznie krok ten był konieczny, aby lepiej dostosować nasze obecne potrzeby biznesowe do przyszłego sukcesu studia. Nie jest to odzwierciedleniem poświęcenia lub zdolności osób, których to dotyczy" - piszą w komunikacie.
Jednocześnie zadeklarowano, że zwolnieni pracownicy otrzymają odprawy oraz wszelkie niezbędne pakiety. Redukcja etatów ma nie wpływać na przyszłe plany projektowe studia w zakresie tworzenia nowych gier wideo - tak wynika z oświadczenia.
Warto dodać, że w 2025 roku marazm w branży gier wideo nadal trwa. Zwolnienia dotknęły m.in. Pirahne Games, Ubisoft czy Iron Galaxy Studios. Przykre zmiany kadrowe nie ominęły również Player First Games, Monolith Games oraz Studio Fizbin. Kilka dni temu poinformowano również o zamknięciu Mountaintop Studios, deweloperów odpowiedzialnych za strzelankę Spectre Divide. Z pracą w tym przypadku pożegnało się 80 osób.