Twórcy Baldur's Gate 3 wynieśli się z Rosji po inwazji wojsk Putina na Ukrainę

Inwazja Rosji na Ukrainę wywołała szereg skutków w skali makro, ale i mikro. Na przykład Larian Studios, twórcy Baldur's Gate 3, musiało przenieść swoje studio z Petersburga w inne miejsca, aby uniknąć tematu mobilizacji do wojska wśród pracowników. Problemy powstały także podczas pandemii COVID-19.

W skrócie:

  • Larian Studios zamknęło biuro w Petersburgu z powodu inwazji Rosji na Ukrainę, aby chronić swoich pracowników przed mobilizacją.
  • Proces relokacji pracowników był skomplikowany i angażował zespoły operacyjne, finansowe i prawne studia.
  • Przesiedlenie spowodowało opóźnienia w pracach nad Baldur's Gate 3, ale warto było czekać - gra odniosła ogromny sukces i zdobyła liczne nagrody.

Podczas tworzenia Baldur's Gate 3 pandemia COVID-19 oraz inwazja Rosji na Ukrainę stanowiły duże wyzwania. Swen Vincke, prezes Larian Studios, ujawnił, że w związku z zagrożeniem mobilizacją do wojska studio zamknęło biuro w Petersburgu, a pracownicy zostali przesiedleni w inne miejsca.

Reklama

Vincke wyjaśnił w wywiadzie dla serwisu Edge, że decyzja o zamknięciu studia w Petersburgu zapadła natychmiast po rozpoczęciu inwazji. Obawiał się, że jego zespół zostanie zmobilizowany do wojska, dlatego podjął kroki, aby ewakuować pracowników. Larian Studios powołało wspólny zespół operacyjny, finansowy i prawny, który miał na celu ułatwienie procesu relokacji.

"Zespół pracował dniem i nocą, aby każdemu pracownikowi zapewnić indywidualne rozwiązanie pozwalające na opuszczenie Rosji" - powiedział Vincke. Dzięki ich wysiłkom ponad 90 procent personelu z Petersburga zostało przesiedlone do innych biur Larian.

Relokacja była konieczna i spowodowała znaczne opóźnienia w pracach nad Baldur's Gate 3. Vincke zaznaczył, że w złożonym projekcie RPG, w którym wszystko jest ze sobą powiązane, nagłe zmiany mogą prowadzić do poważnych problemów. Zespół musiał stawić czoła trudnościom, które miały wpływ na cały proces produkcji aż do samego końca.

Ostatecznie warto było poczekać dłużej. Baldur's Gate 3 zdobył liczne nagrody, w tym wyróżnienia na The Game Awards, BAFTA Game Awards i DICE Awards. Vincke przyznał, że choć nagrody były zasłużone, częste wyjazdy na ceremonie wręczenia nagród miały wpływ na morale zespołu i tempo pracy. Pracownicy wymieniali się między sobą, aby uczestniczyć w różnych wydarzeniach. To również wpływało na postęp prac nad grą.

Larian Studios planuje dodać do gry narzędzia modderskie we wrześniu. Podczas jednej z rozmów Vincke oznajmił, że umożliwienie graczom tworzenia własnych modyfikacji będzie momentem, w którym studio przekaże pełną kontrolę nad grą społeczności graczy.

Jak wiadomo od dłuższego czasu, Larian Studios nie planuje dalszych prac nad Baldur's Gate 3. Gra nie doczeka się ani jednego oficjalnego rozszerzenia. Możemy jednak oczekiwać wielu modów opracowanych przez graczy. Z kolei Larian skupia się obecnie na nowym, ambitnym projekcie, którego jeszcze nie poznaliśmy. Wiemy tylko, że nie będzie to gra osadzona w uniwersum Dungeons & Dragons.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Baldur's Gate 3 | wojna w Ukrainie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama