Thorgal i Nocny Wędrowiec - nowe informacje o polskich grach

Marcin Grzegórski, dyrektor odpowiedzialny za strategię studia Mighty Koi, udzielił wywiadu, z którego dowiadujemy się nieco więcej o nadchodzącej adaptacji komiksowej serii "Thorgal" Grzegorza Rosińskiego.

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu studio Mighty Koi zapowiedziało prace nad grą Thorgal - adaptacją kultowych komiksów Grzegorza Rosińskiego. W towarzystwie tej zapowiedzi pojawił się również zwiastun innej oczekiwanej produkcji - Nocnego Wędrowca - bazującej na bestsellerowej serii "Pan Lodowego Ogrodu". Oba projekty wzbudziły zainteresowanie nie tylko wśród fanów pierwowzorów, ale również szerokiej społeczności graczy.

Reklama

Marcin Grzegórski w wywiadzie z portalem Serwis Inwestorów ujawnił kulisy prac nad obiema grami. Thorgal będzie przygodową grą akcji z rozbudowanymi elementami RPG, skoncentrowaną wokół tytułowego bohatera, Thorgala Aegirssona, i jego pełnej niebezpieczeństw podróży. Gameplay będzie się składał z eksploracji rozległych lokacji, starć ze zróżnicowanymi stworami, ale i ludźmi, oraz typowo erpegowych zadań. Gra powstaje na bazie Unreal Engine 5.

Z kolei Nocny Wędrowiec ma nas zaskoczyć unikalnym połączeniem mechanik znanych z RPG-ów, soulslike'ów oraz metroidvanii. Gra ma być pełna dynamicznych starć, pomiędzy którymi będziemy zgłębiać rozbudowaną fabułę. Podczas przygody skorzystamy z pomocy znanego z książkowego pierwowzoru Cyphrala, czyli biologicznej sztucznej inteligencji, połączonej z układem nerwowym bohatera. Gra ma zapewnić 20-30 godzin zabawy.

Zespół projektowy na początkowym etapie liczy 15-20 osób, ale planowane jest rozszerzenie kadry do około 100 specjalistów. Część ekipy - między innymi modelarze i animatorzy - ma brać udział w obu projektach. Na stronie internetowej Mighty Koi wkrótce pojawią się nowe oferty rekrutacyjne. Zarówno Thorgal, jak i Nocny Wędrowiec ma dysponować budżetem w przedziale 15-20 milionów dolarów, z możliwością jego zwiększenia "od naszej obranej ścieżki wydawniczej oraz od podpisanych partnerstw".

Grzegórski zwrócił uwagę na kluczowe współprace z liderami branży technologicznej, takimi jak Nvidia czy AMD, które mają pomóc w zbudowaniu solidnych fundamentów dla obu gier. Mighty Koi ma ambitne plany rozwoju, w tym rozszerzenie zespołu i budowanie silnych relacji międzynarodowych. Studio szuka wydawców zarówno dla Thorgala, jak i dla Nocnego Wędrowca.

Jakiś czas temu po sieci krążyły plotki sugerujące, że nad grową adaptacją "Thorgala" może pracować CD Projekt RED. Ostatecznie to Mighty Koi przejęło inicjatywę i zajęło się produkcją nie tylko Thorgala, ale i Nocnego Wędrowca - gier niezwykle istotnych dla każdego miłośnika polskiej fantastyki. Komiksy Grzegorza Rosińskiego oraz powieści Jarosława Grzędowicza złotymi zgłoskami zapisały się w historii tego gatunku. Pozostaje mieć nadzieję, że adaptacje dorównają im choć w połowie rozmachem i jakością.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: thorgal | Nocny Wędrowiec | Mighty Koi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy