The Pokémon Company nie nadąża z drukowaniem kart

​The Pokémon Company to firma odpowiedzialna za całokształt działalności związanej z popularnymi stworkami. Te przeżywają ostatnio renesans zwłaszcza w sferze gry karcianej, która ukazała się po raz pierwszy w 1996 roku. Ceny na aukcjach osiągają zawrotne poziomy, co zwróciło uwagę innych.

To przełożyło się na eksplozję popularności także tych nowych kartoników. Cześć osób kupuje je zapewne w celu odłożenia na półkę i sprzedaży za 25 lat, ale jest też sporo osób, którym ostatnie doniesienia medialne po prostu przypomniały o dzieciństwie - i chcą wrócić do rywalizacji.

Wszystko to sprawia, że The Pokémon Company ma obecnie problemy, by nadążyć z drukowaniem kolejnych egzemplarzy. Sytuacji nie poprawia globalna pandemia, nadal wpływająca negatywnie na międzynarodowe łańcuchy dostaw. Ostatnio korporacja postanowiła przeprosić poszkodowanych.

Reklama

"Zdajemy sobie sprawę z trudności w zakupie określonych produktów, ze względu na wysokie zainteresowanie i globalne problemy z dostawami, wpływające na dostępność. Rozumiemy, że może to być rozczarowaniem dla fanów i pracujemy, by zająć się czynnikami, które możemy kontrolować".

Jak to często bywa, brak produktów na półkach sprawia, że ceny tych istniejących poszybowały w górę. Sytuację porównać można choćby do braków PlayStation 5. The Pokémon Company zapewnia, że z tego także zdaje sobie sprawę i stara się dodrukować kartoniki tak szybko, jak to możliwe.

Ostatnio mania na karty wylała się na sieć McDonald. W Stanach Zjednoczonych do Happy Mealów dodawane są bowiem nowe, promocyjne karty, przygotowane na 25-leci serii Pokemon. Te kiedyś będą z pewnością rzadkie - i drogie - co przełożyło się na prawdziwe szturmy na te restauracje.

W większych sieciach - typu Walmart czy Target - kupienie większej paczki z kartami graniczy z cudem, ponieważ perspektywę zysków szybko wypatrzyli scalperzy, czyli osoby kupujące produkty z niską podażą i wysokim popytem, by później sprzedawać je z wielokrotnym przebiciem.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy