The Callisto Protocol - zapowiedziano spin-off, jakiego się nie spodziewaliście

Striking Distance Studios, twórcy gry z gatunku science fiction horror - The Callisto Protocol - ogłosiło prace nad spin-offem swojego dzieła.

Projekt, który obecnie nosi roboczą nazwę Project Birdseye, zapowiada się jako "dynamiczne roguelike'owe doświadczenie", osadzone w tym samym uniwersum, co The Callisto Protocol. Jak pokazuje pierwszy opublikowany zwiastun, będzie to coś zupełnie innego, niż pierwowzór.

Gra zostanie osadzona w Black Iron Prison, w którym to będziemy mieć za zadanie przedrzeć się przez szereg poziomów wypełnionych potworami. Project Birdseye zapowiada się na znacznie łagodniejszą produkcję niż The Callisto Protocol. Po pierwsze będzie to zupełnie inny gatunek - nie survival horror, a izometryczna strzelanka, prawdopodobnie z elementami roguelike. Po drugie w szacie wizualnej zastosowano bogatszą paletę kolorów oraz wprowadzono komiksowy styl graficzny.

Reklama

W zwiastunie zapowiadającym grę Striking Distance podkreśliło, że Project Birdseye jest nadal w fazie rozwoju. Studio zaznaczyło również, że nie jest to The Callisto Protocol 2, ale sposób na rozszerzenie świata The Callisto Protocol i wykorzystanie potencjału studia do stworzenia czegoś trochę innego,. Jednocześnie prace nad spin-offem mają nie wpłynąć w żadnym stopniu na rozwój następnej produkcji AAA dewelopera. Jednak na ten moment Striking Distance nie ujawniło żadnych szczegółów dotyczących swojego kolejnego dużego projektu. Czy może będzie to The Callisto Protocol 2?

Ogłoszenie Project Birdseye może być postrzegane jako ambitna próba odświeżenia marki i zainteresowania nią nowej grupy graczy, szukającychinnych doświadczeń w obrębie tego samego uniwersum. Z pewnością będzie to interesujący dodatek do portfolio Striking Distance, oferujący fanom i nowym odbiorcom połączenie horroru (raczej w niewielkim stopniu), science fiction i dynamiki roguelike.

Przypomnijmy, że The Callisto Protocol to survival horror z perspektywy trzeciej osoby, stworzony przez Striking Distance Studios, czyli studio założone przez Glenna Schofielda, współtwórcę serii Dead Space. Gra osadzona jest w roku 2320 na martwym księżycu Jowisza - Kallisto. Wcielamy się w niej Jacoba Lee, więźnia, który musi walczyć o przetrwanie, gdy tajemniczy biofag zakaża więzienie i zamienia strażników w krwiożercze bestie.

Premiera The Callisto Protocol spotkała się z chłodnym przyjęciem i nie spełniła oczekiwań sprzedażowych, co doprowadziło do spadku cen akcji właściciela Striking Distance, firmy Krafton. W sierpniu 2023 roku studio zwolniło 32 pracowników w celu, a Schofield dobrowolnie opuścił Striking Distance we wrześniu tego samego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: The Callisto Protocol
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama