Take-Two chce, by Rockstar produkował więcej gier niż obecnie

​Wydawcy ponoć nie podoba się podejście Rockstara do zbyt długiego tworzenia gier i wywiera presję, aby deweloperzy wrócili do dawnego harmonogramu.

Rockstar Games nie jest studiem, które hurtowo produkuje gry i w praktyce na kolejne perełki musimy czekać parę lat. Oczywiście tyczy się to przede wszystkim cieszącej się sporą popularnością serii Grand Theft Auto, której piąta odsłona zadebiutowała 7 lat temu jeszcze na konsolach starszej generacji (później trafiła także na PC oraz PlayStation 4 i Xbox One) zaś o GTA VI oprócz niepotwierdzonych spekulacji nie wiadomo nic konkretnego.

Reklama

Takie postępowanie, choć pozwala znacznie lepiej dopracować dany projekt to najwyraźniej nie spodobało się Take-Two, czyli wydawcy kultowej gangsterskiej marki. Youtuber SWEGTA mający rzekomo pewne kontakty w Rockstar Games twierdzi, że firma naciska na deweloperów by ci wrócili do dawnego harmonogramu, dzięki któremu szybciej wypuszczano tytuły na rynek.

Warto wspomnieć, że Red Dead Redemption 2 będący najnowszym projektem Rockstara trafił do sklepów nie tak dawno temu (w zeszłym roku wypuszczono wersję dedykowaną PC). Jednak przez kilkanaście lat studio produkowało gry średnio co dwa-trzy lata z kolei od 2013 roku okres ten znacznie się wydłużył i w efekcie dostaliśmy tylko dwie produkcje. Nie bez znaczenia pozostają tutaj słowa Straussa Zelnicka, dyrektora generalnego Take-Two Interactive, który powiedział, iż osiem lat na wydanie jednej gry to zbyt dużo czasu natomiast Rockstar mógłby tworzyć mniejsze tytuły, a następnie na bieżąco rozbudowywać je o nową zawartość.

Aktualnie najbardziej oczekiwaną przez fanów grą Rockstara pozostaje Grand Theft Auto VI, aczkolwiek mimo presji wywieranej przez wydawcę powinniśmy spodziewać się jej najwcześniej w okolicach 2021 roku. Rockstar raczej nie czuje ogromnego parcia na publikację szóstki zważywszy na wciąż niemałe zainteresowanie GTA Online. Dodatkowo ekipa ma też pracować nad Bully 2.

Co ciekawe zgodnie z nowymi informacjami studio dostało największą ulgę podatkową w 2019 roku w kategorii Video Games Tax Relief. Powodem rzeczonej ulgi ma być jak łatwo się domyślić właśnie GTA VI.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy