Steam wymaga, by gry oferowane w Niemczech miały klasyfikację wiekową
Steam informuje, a niedługo zacznie wymagać od twórców gier, by wszystkie miały ocenę wiekową. Inaczej będą na tamtejszym rynku niedostępne.
Valve zapowiada istotne zmiany dla twórców gier, którzy planują je oferować na niemieckim rynku. Niektóre z nich mogą się tam stać niedostępne, o ile ich twórcy nie spełnią określonych niemieckim prawem wymogów.
Popularność Steama sprawiła, że korzystają z niego najróżniejsi użytkownicy na całym świecie. Z drugiej jednak strony łatwo trafić tam na bardzo szeroki przekrój samych gier. Łatwo dostępne są gry przeznaczone dla dzieci, ale też takie, które dedykowane są szerokiemu gronu dorosłych odbiorców. Oczywiście już teraz wiele spośród takich gier otrzymuje odpowiednie kategorie wiekowe, nadawane przez ESRB lub PEGI, ale nadal jednak platforma nie traktuje tego jak twardego wymogu, który byłby weryfikowany przy każdej pojawiającej się na Steam grze. Teraz to się jednak zmienia, przynajmniej na niemieckim rynku.
Steam dokonał kilku zmian w bibliotece gier dostępnych w Niemczech, tak by wypełnić postanowienia niemieckiego prawa. Przewiduje ono, że gry znajdujące się na Steam muszą mieć kategorie wiekowe - co oznacza, że wszystkie pozostałe tytuły będą niedostępne. Prawo to wejdzie w życie już niedługo - na stronie Steam znajdziemy informację, że terminem, od którego zaczną być egzekwowane nowe wymogi będzie 15 listopada.
Twórcy gier mogą dodać kategorie wiekowe dla swoich tytułów albo przez wbudowany w Steama system, albo z pomocą niemieckiego systemu USK. Zmiana dotknie pokaźnej liczby tytułów w sklepie Steam i zmusi twórców do przestrzegania zmieniających się, lokalnych przepisów. Co prawda jeśli chodzi o egzekwowanie ograniczeń wiekowych wśród klientów to póki co trudno o sprawdzony sposób, ale ESRB proponowała już inne rozwiązania, jak chociażby weryfikację twarzy potencjalnego klienta takiego sklepu.
Nowe zasady na niemieckim rynku pojawiają się w czasie, gdy Valve stara się wyjść poza ramy zwykłego sklepu internetowego. Steam Deck okazał się być ogromnym sukcesem na rynku grania mobilnego, trwają też eksperymenty z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością. Gracze ciepło przyjęli dedykowane tej technologii wersje gier Half-Life - Alyx i Portal - Aperture Hand Lab.