Starfield: Shattered Space - DLC naprawia problem z modami
W poniedziałek premierę miało pierwsze rozszerzenie Starfielda - Shattered Space, które wprowadza do gry pewne elementy horroru. Wraz z dodatkiem pojawił się też nowy zestaw aktualizacji i łatek dla gry.
DLC aktualizuje Starfield do wersji 1.14.70 i według dokumentacji trafił tam pewien bardzo istotny element, który sprawi, że mody nie zepsują wam gry. Bethesda opisała go w następujący sposób - "patch naprawia sytuację, gdy przekroczymy liczbę "kreacji", które można dodać do gry powyżej 255". Kreacjami studio nazywa wybrane przez siebie, a stworzone przez społeczność graczy modyfikacje do gry.
255 modów już na pierwszy rzut oka wydaje się być dużą liczbą możliwych do zainstalowania modyfikacji, ale pojedynczy mod już sam w sobie zawiera co najmniej kilka dodatkowych "wtyczek". Wbudowana w grę przeglądarka modyfikacji pozwala na szybki dostęp do tysięcy modów dostępnych dla Starfield, więc bardzo łatwo dać się pochłonąć magii modyfikowania gry i błyskawicznie przekroczyć narzucony przez twórców limit.
W wersji gry sprzed aktualizacji oznaczało to doprowadzenie gry do bardzo niestabilnego stanu - niedziałających misji, nie zaliczanego progresu postaci czy nawet niewidzialnych tekstur budynków. Zamiast wylądować w kosmicznym mieście, gracz mógł trafić do czarnej dziury, ale nie takiej, jaką znamy z podręczników szkolnych. Na szczęście problem powinien przestać już występować - gracze mogą instalować tyle modów, ile tylko chcą, choć być może konieczna jeszcze będzie ich aktualizacja przez twórców poszczególnych wtyczek.
Inną przydatną zmianą, którą wprowadza najnowsza aktualizacja, jest poprawka dla broni z kategorii Annihilator, które mają szansę na wygenerowanie toskycznej i wywołującej obrażenia chmury, jeśli tylko trafimy z nich przeciwnika. Przed aktualizacją chmury te działały tak samo zarówno na wrogów jak i na neutralnych NPC (w tym postaci ważne dla zadań czy nawet naszych towarzyszy), co oznacza, że każda taka postać zaczynała otrzymywać obrażenia i zachowywać się, jakby była bezpośrednio przez nas atakowana. Teraz nasi kompani nie będą doprowadzani do sytuacji, w której będą mieli dość naszego towarzystwa z powodu drobnego nieporozumienia i utarczki wywołanej przez niezamierzony ostrzał z Annihilatora.
Dla dociekliwych - pełną listę zmian, które wprowadza aktualizacja 1.14.70 znajdziecie tutaj.