Sony przedstawia nową technologię w gamingu. Tak wygląda przyszłość?

Future Immersive Entertainment to nowa koncepcja technologiczna opracowywana przez Sony. Oferuje ona innowacyjne podejście do gier wideo odpowiadające za niespotykaną do tej pory dawkę immersyjnego podejścia. Projekt znajduje się dopiero w powijakach, ale już imponuje rozmachem.

CES (ang. Consumer Electronics Show) to znane targi elektroniki odbywające się cyklicznie co roku w Las Vegas. Giganci branży technologicznej prezentują na nich swoje najnowsze urządzenia, patenty i prototypy. Ponadto zwykle jesteśmy świadkami ogłoszenia wielu nowości z branży technologicznej.

Podczas tegorocznej edycji Sony zaskoczyło prezentacją koncepcji o nazwie Future Immersive Entertainment. To w istocie rzeczy hybryda i połączenie różnych innowacyjnych technologii mających sprawić, że gracz poczuje się, jakby faktycznie znajdował się w epicentrum świata w danej produkcji.

Reklama

Jak widzimy na załączonym filmie, całość opiera się na umieszczeniu gracza w specjalnym multimedialnym pokoju, sześcianie po brzegi wypchanym licznymi panelami LED. Podczas zanurzania się w konkretnej grze odczuwamy nie tylko immersyjne dźwięki, ale także zapachy i atmosferę wydobywającą się z uniwersum produkcji oraz elementy haptyczne.

Prezentacja Sony pod lupę wzięła rozgrywkę w hitowym The Last of Us. W tym przypadku gracz może głębiej zanurzyć się w ponurym postapokaliptycznym świecie bestselleru od Naughty Dog. Niech nie zdziwi was mnogość upiornych scen czy bezpośrednie starcie z Clickerem, jedną z najbardziej przerażających kreatur z gry TLOU.

Co więcej, założeniem Future Immersive Enetertainment jest nie tylko zaoferowanie immersyjnej rozgrywki, ale także oddanie wyjątkowego namacalnego doświadczenia, gdzie przykładowo będziemy mogli wejść w interakcję z przedmiotami takimi jak latarka czy broń do pacyfikacji oponentów.

Future Immersive Entertainment to ciekawie zapowiadająca się technologia, do której jednak obecnie funkcjonującej branży gier wideo, jest dosyć daleko. Być może Sony zdecyduje się na pójście w tym kierunku; w kontekście rozwoju dalszych immersyjnych technologii. Wiemy, że urządzenia do wirtualnej rzeczywistości (PS VR2) nie spełniają oczekiwań producentów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy