Senua's Saga: Hellblade 2 tylko w 30 FPS. Gracze rozczarowani

Ninja Theory, twórcy Senua's Saga: Hellblade 2, przekazali wiadomość, która wywołała mieszane uczucia. Z jednej strony gra będzie oferować spektakularną grafikę, ale z drugiej - liczba klatek na sekundę w wersji na konsole zostanie ograniczona do 30.

Senua's Saga: Hellblade 2 na najnowszych materiałach robi niesamowite wrażenie za sprawą oprawy graficznej, ale gracze mogą być zaskoczeni tym, że animacja w grze zostanie ograniczona do 30 FPS. Tym bardziej, że prawie wszystkie tytuły tworzone z myślą o konsolach obecnej generacji (Xbox Series X/SPlayStation 5) dają możliwość wyboru pomiędzy zabawą z lepszą grafikę, ale niższą liczbą klatek na sekundę, albo odwrotnie - w niższej rozdzielczości czy z niższym poziomem szczegółowości, ale za to w 60 FPS.

Reklama

W rozmowie z niemieckim magazynem GamePro dyrektor ds. efektów wizualnych w Ninja Theory, Mark Slater-Tunstill, podkreślił, że decyzja o ograniczeniu płynności animacji do 30 klatek na sekundę wynika z chęci nadania grze kinowego charakteru. Rozgrywka, opracowana na silniku Unreal Engine 5, ma stawiać na wyjątkowy wygląd i atmosferę, co jest dla twórców ważniejsze niż płynność obrazu.

Senua's Saga: Hellblade 2 ma oferować spektakularne techniczne rozwiązania, takie jak zaawansowane animacje twarzy, realistyczne tekstury i zapadające w pamięć sceny walki. To prawda, ruchy Senuy w boju są jeszcze bardziej naturalne niż w części pierwszej, a ciężar jej broni stał się jeszcze bardziej odczuwalny, zwłaszcza w trakcie długotrwałych pojedynków. Jednak tłumaczenie twórców, że obniżają liczbę klatek na sekundę, aby zapewnić bardziej kinowe wrażenia, może zostać uznane za próbę zgrabnego wyjaśnienia pójścia na łatwiznę. W końcu, jak wspomnieliśmy, można dać graczom wybór - bardziej kinowe doświadczenie w 30 FPS albo płynność rozgrywki (60 FPS), ale z obniżoną jakością grafiki.

Senua's Saga: Hellblade 2 ukaże się 21 maja na platformach Xbox Series X/S oraz PC, oferując posiadaczom PC możliwość cieszenia się wyższą płynnością obrazu, o ile ich sprzęt na to pozwoli. Warto również wspomnieć, że Ninja Theory straciło Tameema Antoniadesa, założyciela i reżysera pierwszej części Hellblade, co potwierdził rzecznik prasowy Xbox serwisowi Polygon. Nad kontynuacją czuwa teraz zespół pod kierownictwem Dana Attwella (dyrektor ds. środowiska), Marka Slatera-Tunstilla (dyrektor ds. efektów wizualnych) i Davida Garcíę (dyrektor ds. dźwięku).

Senua's Saga: Hellblade 2 to długo wyczekiwana kontynuacja Hellblade: Senua's Sacrifice z 2017 roku. W sequelu gracze ponownie wcielą się w Senuę, dzielną wojowniczkę cierpiącą na psychozę. Tym razem wyruszy ona do nordyckiego piekła, Hel, aby uratować duszę ukochanego. Podczas podróży będzie musiała zmierzyć się z mrocznymi demonami - zarówno zewnętrznymi, jak i tymi zrodzonymi w jej umyśle.

Senua's Saga: Hellblade 2 zapowiada się jako jedna z najbardziej imponujących graficznie produkcji ostatnich lat. Gra wykorzystuje moc silnika Unreal Engine 5, co przekłada się na zapierające dech w piersiach szczegóły graficzne, realistyczne tekstury czy imponujące oświetlenie, cieniowanie oraz efekty cząsteczkowe. Twórcy obiecują również wciągającą historię, pełną emocji i trudnych wyborów moralnych.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy