Seksualizacja kobiet w grach. Dove z wyjątkową kampanią promocyjną

W sieci ruszyła nowa kampania "Real Virtual Beauty" prowadzona przez Dove, kosmetyczną markę, należącą do międzynarodowego koncernu Unilever. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem seksualizacji kobiet w grach wideo.

Dove wraz z innymi podmiotami sprzeciwia się seksualizacji kobiet w grach

Akcja zainicjowana została przez Dove we współpracy z innymi podmiotami. Jednym z nich jest Unreal Engine, czyli nowoczesny silnik gier wideo stworzony i rozwijany przez amerykańską firmę Epic Games. Inna marka, która włączyła się do akcji to Women in Games.

Ta druga organizacja powinna być dobrze kojarzona przez fanów gier wideo i miłośników sportu elektronicznego. Women in Games jest brytyjskim tworem, którego celem jest promowanie równości i parytetów dla kobiet w gamingu. Podmiot chce sukcesywnie zwiększać zatrudnienie płci żeńskiej w tymże sektorze oraz chronić interesy kobiet.

Reklama

Women in Games wielokrotnie uczestniczyło w rozmaitych happeningach i kampaniach, gdzie w centrum wydarzeń stały kobiety. Organizacja głośno sprzeciwiała się praktykom realizowanym w Blizzard Entertainment w sprawie nierównego traktowania płci żeńskiej i uskuteczniania mobbingu na pracownicach.

Kobieta w obcisłej zbroi główną bohaterką klipu

Teraz rzeczone Women in Games, marka Dove od Unilever oraz wspomniany Unreal Engine wspólnie połączyli siły, by stworzyć coś wyjątkowego. W sieci pojawił się specjalny blisko 90-sekundowy film, którego zadaniem jest podjęcie symbolicznej walki z ponadprzeciętną seksualizacją kobiet w popularnych grach wideo.

Klip przedstawia krótką historię bohaterki o imieniu Cinthia. Jako atrakcyjna postać z gry, nasza protagonistka dzielnie rozprawia się z przeciwnikami. Kiedy kurz bitewny opada, Cinthia trafia do przymierzalni, gdzie z ogromnym zadowoleniem na twarzy ściąga obcisłą zbroję.

Nagle zdajemy sobie sprawę, że kobieta w rzeczywistości wyróżnia się całkowicie innym wyglądem niż w wirtualnej grze. Bohaterka już na zawsze żegna się ze swoim kostiumem, czyli charakterystyczną obcisłą zbroją. Z animacji wynika jasne przesłanie - Cinthia akceptuje siebie, taką, jaka jest w rzeczywistości.

Według wyników badań przeprowadzonych przez Dove Women in Games oraz Center for Appearance Research, 74% graczek dostrzega brak różnorodności w postaciach z gier wideo. Ponadto 62% badanych kobiet uznało, że sylwetki żeńskich postaci w grach wideo są zniekształcone.

Według płci żeńskiej postacie kobiece w grach są marginalizowane - często także ulegają sterotypowej reprezentacji piękna, nie mającej nic wspólnego z rzeczywistością, co w konsekwencji ma wpływać na niską samoocenę wśród kobiet i dziewcząt. Nadrzędnym celem, jaki przyświeca marce Dove, jest pomoc w budowaniu pozytywnego wizerunku swojego ciała jak największej liczbie osób.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy