S.T.A.L.K.E.R. 2: Prace nad grą wstrzymane z powodu wojny w Ukrainie

​Trwający konflikt między Rosją a Ukrainą sprawił, że świat stanął na głowie.

W tej chwili mamy do czynienia z postępującą integracją Zachodu, który jednoczy się przeciwko Rosji. Kolejne branże i gałęzie gospodarki wymierzają sankcję przeciwko agresorowi. Nie inaczej jest z branżą gamingową. Ta jednak stara się z całych sił wspierać ludność zaatakowanego kraju. Nie brakuje więc darowizn oraz aktów sprzeciwu wobec Rosji.

Reklama

W najgorszej sytuacji są firmy znajdujące się na terytorium zaatakowanej Ukrainy. Jedną z nich jest studio GSC Game World, które odpowiada za przygotowanie kolejnej części serii S.T.A.L.K.E.R., czyli S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl. Deweloperzy ogłosili właśnie, że muszą wstrzymać prace nad grą, by zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom i rodzinom. Opóźnienie premiery gry jawi się w obliczu tych wydarzeń jako coś zupełnie nieistotnego.

Pracownicy GSC Game World muszą zapewnić bezpieczeństwo swoim najbliższym

Jak donosi VGC, twórcy przekazali aktualizację za pośrednictwem filmu zamieszczonego na ich oficjalnym kanale YouTube:

W zeszłym miesiącu ogłoszono, że premiera gry została opóźniona o siedem miesięcy i miała ukazać się 8 grudnia 2022 r. W tamtym czasie studio wydało komunikat:

Są rzeczy ważne i ważniejsze, a premiera gry w obliczu cierpienia milionów obywateli Ukrainy, jest niczym istotnym.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl - o grze

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl jest oparty na fikcyjnym wszechświecie, w zmienionej osi czasu, osadzonym w Czarnobylu. Unikalne połączenie strzelanki pierwszoosobowej, horroru i wciągającej symulacji pozwala graczom wskoczyć do ogromnego otwartego świata w postapokaliptycznej scenerii. Pierwsza rozgrywka S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl miało swoją premierę podczas pokazu Microsoft na targach E3 2021 i od tego czasu otrzymało liczne nagrody od mediów na całym świecie.

Uniwersum S.T.A.L.K.E.R. opiera się na trzech grach wideo oraz kilkuset książkach, komiksach i licznych utworach fan-fiction. Z ponad 15 milionami sprzedanych egzemplarzy na całym świecie seria została doceniona przez krytyków i graczy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: S.T.A.L.K.E.R. 2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy