Roblox wykorzysta AI w projektowaniu narzędzi dla graczy
Twórcy Robloxa ujawnili nowe technologie wykorzystujące AI, które mają ułatwić graczom tworzenie modeli 3D.
Narzędzia mają automatycznie tworzyć modele 3D dla animacji oraz pomagać w tworzeniu tekstur. Ma to być albo sposób na odciążenie graczy w najbardziej żmudnych zadaniach, albo przyspieszyć efektywność deweloperów, w zależności od tego, jak wyobrażamy sobie intencje twórców.
Pierwsze z zapowiedzianych narzędzi, Avatar Auto Setup, pomaga w generowaniu modeli humanoidalnych i przygotowaniu ich do wprawienia w ruch - w tym konkretnym przypadku do wykorzystania jako awatar Roblox. "Wystarczy jedno kliknięcie, by Auto Setup automatycznie usztywnił, posegmentował i oskórował modele 3D" - powiedział przedstawiciel Roblox w komunikacie prasowym, twierdząc jednocześnie, że technologia ta skraca proces z kilku dni do kilku minut. Drugie narzędzie, Texture Generator, wykorzystuje predykcyjne generowanie obrazu do tworzenia tekstury dla obiektu 3D na podstawie opisu tekstowego.
Materiał demonstrujący nowe funkcje Roblox Studio pokazuje manekina o twarzy dziecka, który jest przetwarzany przez Avatar Auto Setup. Model zostaje m.in. ubrany w zestaw skinów, dzięki wygenerowanym punktom mocowania dla elementów kosmetycznych Roblox. To co zwraca uwagę to fakt, że postać została ubrana jak strażnik ze świata fantasy, który kompletnie nie posiada wyczucia gustu ani estetyki. Ale przynajmniej wygląda na to, że automatyczne generowanie jako takie działa.
Roblox pokazał również zestaw modeli 3D z teksturami dostarczonymi przez nowy generator tekstur oparty na opisach tekstowych. Siatka 3D plecaka otrzymuje skórkę poprzez wykorzystanie polecenia "designerski plecak, zwietrzała czerwona skóra" i wygenerowana tekstura rzeczywiście wygląda jak zwietrzała czerwona skóra.
Twórcy Roblox zaprezentowali również automatycznie teksturowaną skrzynię skarbów, fotel i niedźwiedzia, który otrzymuje po kolei kilka tekstur: jedną opancerzoną, jedną lodową i jeszcze inną, tym razem cybernetyczną. Producenci Roblox twierdzą w komunikacie prasowym, że Texture Generator może być używany do "prototypowania nowych wyglądów". Tekstury pasują do wprowadzonych podpowiedzi, ale wyglądają bardziej jak "punkt wyjścia" niż "gotowy produkt".