Reklama sklepu z komputerami zakazana ze względu na... brak kobiet

Reklama sklepu PC Specialist została zakazana w Wielkiej Brytanii przez tamtejszą agencję zajmującą się standardami w telewizyjnych spotach - Advertising Standards Authority. Dlaczego? Ponieważ nie było w niej ani jednej kobiety, co podobno ma "promować negatywne stereotypy na temat płci".

Wyświetlana we wrześniu ubiegłego roku reklama pokazuje eksplodujące komputery, a następnie mężczyzn podekscytowanych faktem, że w PC Specialist mogą zamówić nową maszynę. ASA zabrała się za kwestię dopiero teraz, po otrzymaniu ośmiu zgłoszeń od zaniepokojonych telewidzów w UK.

Organizacja przyznała im rację. W uzasadnieniu napisano, że reklama "propaguje negatywne stereotypy na temat płci, przedstawiając mężczyzn w rolach stereotypowo zarezerwowanych dla mężczyzn i sugerując, że jedynie mężczyźni są zainteresowanie technologią i komputerami".

Reklama

PC Specialist miało podobno odpowiedzieć na śledztwo ASA, że grupa docelowa dla tej firmy składa się w 87,5 procent z mężczyzn w wieku 15 do 35 lat. Firma argumentowała więc, że  - widząc takie statystyki - chciała po prostu trafić do klienta, nie propagować jakiekolwiek płciowe stereotypy.

Firma "uważała, że brak jakiekolwiek porównania pomiędzy kobietami i mężczyznami w reklamie nie sugeruje, że kobiety nie mogą interesować się komputerami" - czytamy w raporcie ASA. Zakaz wyświetlania reklamówki został jednak podtrzymany, zgodnie z zasadami równości płciowej.

Widzowie w Wielkiej Brytanii wydają się zgadzać raczej ze stanowiskiem PC Specialist. "OK, reklama jest może fatalna i żałosna, ale ta decyzja jest jeszcze głupsza. Symboliczne wciskanie równości płciowej do wszystkiego, co się da, nikomu nie pomaga" - reaguje jeden z komentujących w sieci. Nie brakuje jednak głosów, które popierają decyzję organizacji Advertising Standards Authority.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sklep
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy