PSVR pomoże w wykryciu objawów... choroby Alzheimera

Kolejne iteracje systemu Sony dla wirtualnej rzeczywistości mogą pozwalać na wczesne wykrywanie objawów choroby Alzheimera.

Patent wypełniony przez Sony Group Corporation wskazuje na nowy sposób, w jaki firma może wykorzystywać przyszłe wersje PS VR. Może to być narzędzie diagnostyczne, które pozwoli wykrywać wczesne objawy chorób takich jak Alzheimer oraz inne formy demencji.

PSVR2 swoją premierę miało 22 lutego i już zostało okrzyknięte jako fantastyczny kawał sprzętu, który przesuwa granice technologii wirtualnej rzeczywistości. Łatwo go podłączyć i skonfigurować, a użytkownicy chwalą immersyjne efekty haptyczne oraz adaptacyjne spusty. Wraz ze sprzętem pojawiło się ponad 30 kompatybilnych gier, w tym dedykowane mu Horizon: Call of the Mountain. W drodze jest kolejne 100 gier. Natomiast pewną przeszkodą w popularyzacji urządzenia może być cena, która obecnie wynosi około 550 dolarów - a do tego należy oczywiście doliczyć koszt PlayStation 5.

Reklama

16 marca pojawił się natomiast wniosek patentowy, który wskazuje na kolejny sposób wykorzystania urządzenia, czy raczej całej technologii PSVR - jako narzędzie do diagnostyki medycznej. Sony szuka sposobów by mierzyć poziom spadku funkcji poznawczych u użytkowników. Według patentu, nowa metoda działa na zasadzie generowania dźwięku przestrzennego, pochodzącego z określonego punktu w środowisku stworzonym przez urządzenie. Użytkownik w trakcie badania musi wskazać źródło dźwięku, koncentrując w danym miejscu swój wzrok. Następnie badanie jest powtarzane, a wyniki zestawiane ze sobą i opracowywane przez specjalistów.

Zwykle składanie wniosków patentowych oznacza, że badania nad daną technologią są nadal w bardzo wczesnej fazie, tak więc zapewne tutaj jest podobnie. Nie ma określonego żadnego momentu kiedy taka technologia mogłaby zostać zaprezentowana publicznie, ani nawet żadnego oświadczenia ze strony Sony. Póki co jednak liczy się sam fakt, że PSVR2 może mieć potencjał do wykorzystania poza środowiskiem gier. Firmy już od jakiegoś czasu badają możliwości wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w branżach takich jak zdrowie, edukacja czy handel. Branża gier nie została może opanowana w stopniu takim, jakiego niektórzy oczekiwali, ale przyszłość wirtualnej rzeczywistości wciąż wygląda dobrze.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PSVR 2 | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy