Gracz złamał kręgosłup podczas gry w VR

​Najwięcej wypadków zdarza się w domu?

Co prawda temu powiedzeniu bliżej do sloganu reklamowego niż do rzeczywistych wyników badań, które warto mieć na uwadze, spędzając czas w domowym zaciszu, ale niewątpliwie warto zachować ostrożność nawet we własnych czterech ścianach. W Niemczech zarejestrowano prawdopodobnie jedną z pierwszych tak poważnych kontuzji odniesionych podczas zabawy z... goglami wirtualnej rzeczywistości.

31-letni mężczyzna zgłosił się do szpitala z bólem szyi oraz opuchlizną, które - jak się okazało - nie wynikały z żadnego z przewlekłych schorzeń, a stały się efektem intensywnej rozgrywki z goglami VR. Po wykonaniu zdjęcia rentgenowskiego lekarze orzekli, że pechowy gracz doznał uszkodzenia największego kręgu szyjnego (C7). Początkowo nie mieli pomysłu, skąd taki uraz, ponieważ nie mogli znaleźć żadnej przyczyny w ciele i stanie zdrowotnym pacjenta. W toku badań wykluczyli nawet osteoporozę.

Reklama
  • Panie doktorze, boli mnie szyja.
  • Proszę pana, proszę ograniczyć VR.

Z czasem wywiad dotarł do punktu, w którym mężczyzna przyznał się, że w ostatnim czasie oddawał się intensywnej rozgrywce z goglami wirtualnej rzeczywistości na głowie. Co prawda taka forma zabawy nie jest zbyt ryzykowna, ale pechowiec spędzał w ten sposób nawet po kilka godzin dziennie. Jeśli dodamy do tego fakt, że współczesne urządzenia do VR ważą ponad pół kilograma (w tym przypadku było to 600 gramów), okazuje się, że to całkiem spore obciążenie dla naszej szyi.

Pozostaje mieć nadzieję, że gogle wirtualnej rzeczywistości będą w przyszłości lżejsze, a jednocześnie zachować umiar i zdrowy rozsądek, wybierając ten sposób spędzania czasu wolnego. Tym bardziej że radykalne obniżenie wagi urządzeń do VR obecnie raczej nie wchodzi w - nomen omen - grę. Zapowiedziana niedawno druga generacja PlayStation VR będzie ważyć około 500 gramów (w porównaniu do 610 gramów w przypadku poprzedniczki). A w dniu premiery będzie to z pewnością jeden z nowocześniejszych gadżetów tego typu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation VR
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy