Problemy ze zwrotami gry Concord. Dlaczego nie wszyscy gracze otrzymali pieniądze?

Concord miał być hitem – hero shooter stworzony przez Firewalk Studios powinien podbić serca graczy, ale rzeczywistość okazała się zupełnie inna. Premiera gry, która odbyła się zaledwie 11 dni przed jej zamknięciem, była jednym z najmniej udanych debiutów w ostatnich latach. Sony, wydawca Concorda, obiecał pełne zwroty dla wszystkich graczy, którzy zakupili grę, ale jak się okazuje, proces ten niestety, nie przebiega tak płynnie, jak zapowiadano.

Problemy ze zwrotem fizycznych kopii gry Concord

Chociaż proces zwrotów już ruszył, niektórzy gracze napotykają trudności. W mediach społecznościowych zaczęły pojawiać się relacje osób, które miały problemy z odzyskaniem swoich pieniędzy. Jednym z takich przypadków jest historia użytkownika serwisu Reddit o pseudonimie Waltmathews, który próbował zwrócić fizyczną kopię gry w sklepie GameStop. Zamiast zastosowania standardowej procedury zwrotu, został skierowany do działu obsługi klienta, który z kolei odesłał go z powrotem do sklepu.

Podobne doświadczenia opisał inny użytkownik, który próbował zwrócić grę w sieci Target. Na ten moment kłopoty wydają się dotyczyć tylko niewielkiej grupy osób w USA, co sugeruje, że problem rozszerza się na większą skalę, prawdopodobnie mamy do czynienia z pechową serią indywidualnych przypadków.

Reklama

Brak polityki zwrotów dot. gry Concord

Jednym z powodów zamieszania może być fakt, że nie wszystkie sieci sklepów miały ustaloną politykę zwrotów dla Concord. Zgodnie z doniesieniami jednego z pracowników sieci GameStop, do 4 września firma nie miała jeszcze ustalonych zasad dotyczących zwrotów tej gry. Mogło to prowadzić do zamieszania wśród pracowników, co z kolei wpłynęło na trudności z odzyskaniem pieniędzy przez niektórych klientów.

Mimo wspomnianych incydentów, wielu posiadaczy PS5 zgłaszało, że bez problemu udało im się zwrócić pudełkowe egzemplarze Concorda, co oznacza, że problem nie dotyczy wszystkich punktów sprzedaży.

Co zrobić w sytuacji pojawienia się problemów ze zwrotem?

Warto zauważyć, że wspomniane problemy ze zwrotami dotyczą jedynie "pudełek", które były dostępne wyłącznie na konsolę PlayStation 5. Gracze korzystający z platform cyfrowych, jak Steam czy Epic Games Store, powinni już otrzymać zwroty automatycznie. Na ten moment problem dotyczy niewielkiej grupy konsumentów poza granicami naszego kraju, ale co zrobić, gdyby taka sytuacja przydarzyła się nam?

W tym wypadku problem dotyczył niejednolitych warunków zwrotów w poszczególnych sklepach sieci - prawdopodobnie nie wszyscy zdążyli na czas zareagować na tak nagłą decyzję dewelopera Concorda - dlatego wszyscy, którzy zostali "odesłani z kwitkiem" powinni spróbować ponownie w kolejnych dniach. Dobrym pomysłem może okazać się również kontakt z regionalnym centrum obsługi klienta lub działem wsparcia., co może przyspieszyć proces rozwiązania problemu.

Concord nie powiedział ostatniego słowa?

Zgodnie z zapowiedzią, 6 września Concord oficjalnie przestał istnieć. Dyrektor gry, Ryan Ellis ogłosił, że gra została wycofana, aby twórcy mogli przemyśleć dalszy rozwój projektu. Nie wiadomo, czy produkcja powróci na rynek w innej formie, czy też jej rozwój zostanie całkowicie porzucony.

Concord stał się przykładem, jak wymagający jest rynek gier wideo i jak szybko sytuacja może wymknąć się spod kontroli, nawet największym wydawcom, jak koncern Sony.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Concord | Firewalk Studios
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy