PlayStation VR całkowicie zdominuje rynek konsol?

Analitycy twierdzą, że nowy produkt japońskiego koncernu - gogle rozszerzonej rzeczywistości PS VR - ma zadatki na bardzo dobrą sprzedaż.

Wiemy już, ile kosztować będzie użytkowników systemu Sony nowa technologia VR. Japończycy wycenili ją na 399 dolarów/euro - u nas w Polsce jeden ze sklepów w proponowanej przedsprzedaży wystawił ww. opisywany produkt w cenie 1769 złotych.

Na odbywających się ostatnio Game Developers Conference w San Francisco producent marki PlayStation zdradził także orientacyjną datę premiery, która to ma nastąpić w październiku tego roku. Wygląda na to, że oczekiwania firmy są jasne - Sony w ten sposób chce się upewnić, że zdominuje aktualną, tj. ósmą generację konsol. W końcu Microsoft, jak na razie pozostaje bez jakiekolwiek odpowiedzi.

Reklama

Jak donosi serwis gameindustry.biz, Ben Schachter, analityk w firmie Macquarie Securities w swojej ostatniej nocie stwierdził, że spodziewa się, iż w ciągu pierwszych dwóch lat od momentu debiutu Sony uda sprzedać się osiem milionów egzemplarzy PlayStation VR.

"Wierzymy, że ostatni news z obozu Sony będzie miał bardzo pozytywny wpływ na rozwój bardziej przyjaznych ekosystemów VR skierowanych dla mas. Do samego końca 2016 roku ma być dostępne kilka rozwiązań w rozmaitych przedziałach cenowych, zarówno pod względem sprzętu, jak i oprogramowania do niego" - skomentował Schachter.

Inny analityk, Jesse Schell, przewiduje sprzedaż PlayStation VR na poziomie czterech milionów egzemplarzy do końca 2017 roku. Z kolei IHS Technology's Piers-Harding Rolls spodziewa, że przed końcem 2016 roku do konsumentów trafi 1,6 mln sprzętu do rozszerzonej rzeczywistości produkcji Sony się 1,6 mln. Według ich obliczeń wynik ten mógłby być lepszy, bo zainteresowanie tego rodzaju sprzętem jest ogromne, ale producenci mogą nie nadążyć z próbami nasycenia rynku (związane z produkcją).

Pomimo tych ograniczeń oczekiwania są spore - uważa się, że PS VR przejmie 64 procent udziałów na rynku technologii rozszerzonej rzeczywistości w 2016 roku. Liczba ta obejmuje alternatywne rozwiązania na PC - Oculus i Vive, ale nie uwzględnia mobilnych rozwiązań, jak okulary Samsunga czy rozmaite cardboxy. IHS twierdzi, że do końca 2016 roku twórcy Oculusa i Vive mogą szukać ewentualnych nabywców w grupie 17 mln konsumentów posiadających odpowiednio skonfigurowane komputery, podczas gdy Sony już na starcie dysponuje bazą 53 milionów użytkowników PS4.

Schachter i Rolls oboje zgadzają się w kwestii związanej z oprogramowaniem - wg analityków Sony dzięki swoim relacjom z wydawcami i producentami osiągnie wyraźną przewagę. Przypomnijmy, że Sony potwierdziło ostatnio, iż aktualnie nad tytułami kompatybilnymi z PS VR pracuje ok. 230 firm deweloperskich.

"W ciągu ostatnich 20 lat Sony z powodzeniem wprowadziło na rynek wiele konsol do gier. Ma doświadczenie w znajdywaniu wspólnego języka zarówno ze sprzedawcami, jaki i twórcami czy wydawcami. Doskonale wie, jak działa rynek, jak istotny jest klient, i robi wszystko, aby dostarczyć mu doświadczenie najbliższe jego oczekiwaniom. Tymczasem HTC i Facebook koncentrują się na nieco szerszej adaptacji technologii VR, która powinna znaleźć zastosowanie także w sieciach społecznościowych czy korporacjach. Zespół PlayStation kładzie nacisk na gry i rozgrywkę. Star Wars Battlefront dostosowany do technologii VR na wyłączność platformy Sony tylko potwierdza to, że Japończycy dobrze wiedzą, co robią" - twierdzi Schachter.

Schachter zauważył także, że HoloLens Microsoftu jeszcze długo nie będzie dostępne dla konsumentów - zresztą targetem giganta z Redmond zdaja się być przedsiębiorstwa, a nie prywatni konsumenci.

"Ważnym pytaniem jest, jaką odpowiedź będzie miał Microsoft? Poza HoloLens, który nie dość, że jest daleko od produkcyjnej wersji, to w dodatku skupia się na mniej rozrywkowych aspektach, marka Xbox nie posiada żadnego peryferyjnego urządzenia tego kalibru, który mógłby z powodzeń konkurować z PS VR? Jeżeli Amerykanie rzeczywiście pozostaną bez odpowiedzi Sony całkowicie przejmie aktualną generacje konsol" - powiedział Schachter.

Wygląda na to, że PlayStation VR najprawdopodobniej zdominuje resztę bieżącego cyklu życia aktualnych konsol. Więcej na ten temat nowego urządzenia Japończyków dowiecie się tutaj.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation VR
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy