PlayStation 4: Skąd wziął się pomysł na przycisk "Share"?
Zainstalowany w nowym wydaniu kultowego już kontrolera Dual Shock przycisk "Share" zapowiada się na małą rewolucję. Czy wiecie, skąd w ogóle wziął się pomysł na implementację tego typu funkcjonalności?
To dosyć ciekawa sprawa, bo osobą odpowiedzialną za wyżej wymieniony "guzik" jest jeden z dyrektorów popularnego, słynącego m.in. z serii God of War studia Sony Santa Monica - Nathan Gary. Historię powstania i wykorzystania pomysłu na przycisk "Share" w następnej generacji kontrolerów z serii Dual Shock opisał w ostatnim wywiadzie dla magazynu Edge szef Sony Worldwide Studios - Shuhei Yoshida.
"Wydaje mi się, że pierwszą osobą, która wpadła na ten pomysł był Nathan Gary ze studia Santa Monica. Zasugerował dodanie do mapy przycisków na kontrolerze do PlayStation 4 dedykowanego, pozwalającego za jego pośrednictwem dzielić się rozmaitymi treściami z resztą świata. Gary wcześniej był bardzo zaangażowany w pomoc przy produkcji takich gier, jak Journey czy Unfinished Swan" - powiedział Yoshida.
Yoshida dodał także, że Gary na potrzeby realizacji swojego pomysłu zaprojektował profesjonalną prezentację, w której szczegółowo wyjaśnił zasady funkcjonowania swojego projektu przycisku "Share". Jego koncepcja spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony japońskiego koncernu, który uznał to za "genialny pomysł". Po przestudiowaniu planów produkcji, Sony podjęło szybką decyzję o wdrożeniu innowacyjnego dodatku do nowego kontrolera dla PlayStation 4.
W ten oto sposób jeden z autorów świetnych gier przyczynił się do ulepszenia dotychczasowej koncepcji kontrolera. Jak działać będzie to w praktyce, przekonamy się dopiero pod koniec roku, kiedy to sprzęt pojawi się na rynku. Miejmy jednak nadziej, że wszystko pójdzie po myśli twórcy projektu i obędzie się bez przykrych niespodzianek. Co sądzicie o dodatkowej funkcjonalności, która za pomocą jednego ruchu pozwoli wam na bieżąco informować swoich znajomych o swoich aktualnych poczynaniach w wirtualnym świecie?