Path of Exile: Sentinel - wszystko, co wiemy o popularnym RPG i nowej lidze

​Czas najwyższy skończyć rywalizację w ostatnim sezonie Diablo 3, zrobić sobie przerwę od Lost Arka i wrócić do świata Path of Exile. Grinding Gear Games zaprezentowało Sentinel, kolejną ligę w swoim popularnym ARPG, która wydaje się doskonałym momentem do powrotu do gry.

Najważniejsze informacje o Path of Exile: Sentinel

Grinding Gear Games wiele lig temu wybrało już konkretny sposób prezentowania swoich nowych pomysłów. Twarzą Path of Exile stał się Chris Wilson, który co kilka miesięcy pojawia się na transmisji i opowiada o tym, co w nadchodzącej aktualizacji przygotowali dla fanów deweloperzy.

Jak przystało również na prezentację nowej ligi, zaraz po monologu Chrisa Wilsona zadebiutowało Q&A, gdzie ZiggyD, popularny streamer i YouTuber przez blisko godzinę zadawał najbardziej niecierpiące zwłoki pytania od społeczności.

Reklama

Path of Exile: Sentinel zadebiutuje w piątek, 13 maja. Ze względu na przesunięcie czasu serwery zostaną otwarte tym razem punktualnie o 22:00. Podobnie jak w przypadku poprzednich lig, aktualizacja będzie dostępna do ściągnięcia kilka godzin wcześniej i niedługo później będzie można wejść do kolejki. Im szybciej staniecie w kolejce, tym szybciej wejdziecie później do gry.

Ostatnią, najważniejszą informacją są opublikowane na forum Path of Exile patch notesy. Poniżej streścimy, co przyniesie następna aktualizacja i czego możemy spodziewać się po GG, ale jeżeli chcecie na własne oczy zobaczyć wszystkie zmiany, najlepiej od razu udać się na forum.

Szczegóły Sentinel, nowej mechaniki ligowej

Path of Exile: Sentinel debiutuje razem z nową mechaniką, tak samo jak wszystkie poprzednie ligi. Głównym bohaterem następnego patcha będzie tytułowy b. GGG odpuściło tym razem rozwój swojego uniwersum i nakreślanie tła fabularnego dla Path of Exile. Zamiast stawiać przed nami jakiś tajemniczy czarny charakter w formie nowego bossa, dostaliśmy nowych towarzyszy, którzy podążają za nami i gwarantują nam lepszy loot.

Podczas przechodzenia kampanii i robienia map będziemy znajdować Sentinele. Dzielą się one na trzy rodzaje - Stalker, Pandemonium oraz Apex. Pierwszy z nich zwiększa liczbę przeciwników, drugi wzmacnia napotykane paczki mobów, a trzeci czyni jedną, rzadką lub unikalną istotę dużo silniejszą.

Sentinele działają przez krótki czas od aktywowania i mają swoją wytrzymałość. Kiedy ta wytrzymałość spadnie do zera, nie możemy więcej korzystać z ich umiejętności i musimy wyekwipować nowego towarzysza. Pomaga nam w tym mechanika pozwalająca na łączenie dwóch różnych Sentineli w jednego, nowego. Jest to oczywiście proces z dużą ilością RNG, który działa jednak jako doskonały sposób na pozbywanie się niepotrzebnych Sentineli.

Jak możecie się pewnie domyślić, Sentinele mają również swoje poziomy rzadkości i dziesiątki affixów, jakie możemy na nich trafić. Wśród modyfikacji znajdują się proste rozwiązania, jak zwiększony czas efektu Sentinela, ale również te znacznie silniejsze, naśladujące efekt działania Headhuntera.

Wzmocnić Sentinele może dodatkowo wykorzystanie Controllera, czegoś w rodzaju planera dla naszych towarzyszy. Na przypominającym passive tree drzewku wybieramy różne pasywne umiejętności, które modyfikują zachowanie i siłę naszych Sentineli. Korzystając z mechaniki ligowej, będziemy dostawać coraz więcej energii niezbędnej do odblokowywania kolejnych umiejętności w Controllerze.

Sentinel u podstaw wydaje się bardzo prostą mechaniką, która nie będzie znacząco ingerować w nasz endgame. Controller można ustawić raz i więcej się o niego nie martwić, a zdobywanie nowych Sentineli nie powinno być problemem. W podcaście Baeclast Chris Wilson zapewniał, że wszystko zaprojektowane jest tak, żeby gracz zawsze mógł zastąpić zużytego Sentinela nowym.

Nowe wyzwania, brak nerfów i buffów oraz kolejne zmiany Atlasu

Mechanika ligowa to oczywiście tylko czubek góry lodowej. Sentinel wydaje się dosyć prostym i przyjemnym rozwiązaniem, które nie powinno martwić wielu graczy. Społeczność zdaje się mieć w rezultacie dużo więcej pytań i wątpliwości odnośnie pozostałych decyzji, które nie dotyczą bezpośrednio biegających za nami towarzyszy.

Najbardziej kontrowersyjną decyzją jest brak jakichkolwiek buffów oraz nerfów. Patch notesy nie zawierają żadnych zmian do umiejętności. Grinding Gear Games naprawiło wiele błędów i zadbało o bardziej dopracowaną grę, ale meta pozostaje niezmieniona. Wszystko, co było silne lub grywalne w 3.17 będzie dobre również w 3.18. Dotyczy to niestety również umiejętności, którymi trudniej było dotrzeć do końcowej fazy Path of Exile.

W odpowiedzi na feedback graczy dotyczący Archnemesis, GGG dokonało kilku dodatkowych zmian. Najważniejszą z nich jest wprowadzenie aż 20 nowych umiejętności pasywnych Atlasu. Gracze będą mogli teraz zadecydować, które mechaniki ligowe najbardziej ich interesują, a których w ogóle nie chcą spotykać. Chris jasno dał do zrozumienia, że deweloperzy chcą skupić się bardziej na rozwoju endgame’u i dawać graczom coraz więcej swobody.

Pozytywnie powinno zostać również odebrane wprowadzenie Archnemesis do podstawowej wersji gry. Ze względu na premiery Elden Ring i Lost Ark wielu graczy ominęło ostatnią mechanikę ligową, więc teraz będą mogli się bliżej z nią zapoznać. Modyfikacje uległy delikatnym zmianom, żeby dostosować poprzednią ligę do podstawowej wersji Path of Exile. Od szóstego aktu będziecie mieli szansę na spotkanie mobów ze specjalnymi affixami charakterystycznymi dla Archnemesis.

Sentinel zdaje się ligą stworzoną z myślą o najbardziej oddanych graczach. Zapowiedź Wilsona o rozwijaniu endgame’u potwierdza jeszcze kilka decyzji podjętych przy okazji nadchodzącej aktualizacji. Pinnacle Bossy doczekały się siedmiu wersji Uber, które rzucą graczom jeszcze większe wyzwanie i powinny początkowo pokonać nawet największych weteranów Path of Exile.

Gdyby tego było mało, odważnego reworku doczekały się wyzwania ligowe. Z każdą nową ligą pojawia się lista Challenge’y, które nagradzają graczy kilkoma ekskluzywnymi, kosmetycznymi przedmiotami. Sentinel pozbywa się łatwiejszych zadań i w ich miejsce wrzuca kilkanaście misji, które wykonają tylko najbardziej oddani gracze. Nowy system Challenge’y wymaga bardzo dużej znajomości gry oraz swojego buildu. Pełną listę zadań na ligę Sentinel znajdziecie na oficjalnej stronie Path of Exile.

Chociaż Chris Wilson poświęcił długie godziny na przedstawienie nowej ligi fanom Path of Exile, gracze wciąż mają bardzo wiele pytań. Nie ulega jednak wątpliwości, że przed nami bardzo ciekawa mechanika i zmiany, które mogą znacząco wpłynąć na przyszłość tej gry. Nie pozostaje nic innego jak wybrać swój build, stanąć w kolejce i czekać na otworzenie serwerów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Grinding Gear Games
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy