Niedawno w sieci pojawił się bardzo ciekawy wywiad z Takuro Mizobe, prezesem studia Pocketpair, które odpowiedzialne jest za Palworld. Deweloper przyznał w rozmowie, że rozważa przekształcenie Palworld w darmową grę, która miałaby pełnymi garściami czerpać z modelu live-service. Twórca rzekomo bacznie przyglądał się takim tytułom jak PUBG czy Fall Guys i analizował kolejne potencjalne ruchy swojego studia. Przypomnijmy, że Palworld to prawdziwa tegoroczna sensacja. Dzieło silnie inspirowane Pokemonami kupiło serca milionów graczy - i to dosłownie. W momencie szczytom do gry zalogowało się ponad 2,1 mln użytkowników. Ta sztuka udała się zaledwie kilku innym grom na platformie Steam.
Oczywiście po osiągnięciu tego absolutnego apogeum, popularność tytułu zaczęła spadać - z każdym miesiącem coraz dynamiczniej. Aktualnie Palworld nie jest w stanie przebić 50 tys. graczy w serwisie stworzonym przez Valve. Z obawy o niskie zainteresowanie grą, twórcy mieli silnie rozważyć przejście na model free-to-play wzorem kilku wspomnianych wyżej gier.
Palworld nie przejdzie na model f2p
Wiemy jednak, że tak się nie stanie, a przynajmniej nie w najbliższej przyszłości. Menedżer społeczności gry, niejaki "Bucky", wystosował na oficjalnym kanale Discord dosyć długi komunikat. Pracownik studia Pocketpair przyznał, że wywiad przeprowadzony z Takuro Mizobe przeprowadzony został kilka miesięcy temu. Przez ten czas deweloperzy zrewidowali nieco swoje plany i uznali, że przejście na darmowy model rozgrywki nie jest odpowiedni dla twórców Palworlda.
Palworld nigdy nie został zaprojektowany z myślą o tym modelu i wymagałoby to zbyt wiele pracy, aby dostosować grę na tym etapie. Ponadto jesteśmy bardzo świadomi, że po prostu nie tego chcą nasi gracze, a my zawsze stawiamy ich na pierwszym miejscu. Wciąż rozważamy skórki i DLC do Palworld w przyszłości jako sposób na wsparcie rozwoju, ale omówimy to z wami wszystkimi ponownie, gdy zbliżymy się do tego punktu. Na razie naszym priorytetem pozostaje uczynienie Palworld najlepszą możliwą grą










