Nowa technologia Bandai Namco nauczy nas, jak być dobrym w bijatykach

​Bijatyki może nie są tak popularne jak w latach 90., ale wciąż można mówić o pewnym renesansie tego gatunku. Jeśli jednak nie radzicie sobie w tego typu grach, to Bandai Namco pomoże Wam nauczyć się w nie grać. Tak przynajmniej sugeruje nowy patent firmy.

Nowa technologia będzie odczytywać poczynania graczy (wciskane przyciski) i dopasowywać je do danych na temat klatek w grze, informując graczy, czy muszą przyspieszyć swoje ruchy, czy też wstrzymać się od mashowania przycisków, aby wykonać prawidłowo pożądane ruchy.

Bijatyki zazwyczaj mają okna czasowe, w których należy wprowadzić następny kierunek lub atak podczas ciągu kombinacji - te często są dość małe i trudne do wychwycenia dla początkujących graczy. Łączenie kombosów w prawdziwych meczach może być zatem dla nich niezwykle trudne. Nowy patent zapewni graczom rodzaj powiadomienia w grze, informując ich, dlaczego przegapili okno na atak, który (prawdopodobnie) zamierzali wykonać lub informując ich, dlaczego trafienie przeciwnika było kontrą.

Reklama

Ponadto technologia będzie w stanie przetrawić i nauczyć się nawyków graczy, a następnie polecić postacie, które najbardziej pasują do ich stylu gry. Jeśli gra zauważy, że lubisz wywierać presję i przytłaczać przeciwników, wyrzucając zróżnicowane i nieprzewidywalne ruchy, może to skłonić Cię na przykład do zawodników typu rushdown.

Być może najbardziej imponującą rzeczą zidentyfikowaną w patencie jest sposób, w jaki technika ta będzie się uczyć od profesjonalnych graczy - będzie mogła zobaczyć, w jaki sposób zawodnicy z najwyższej półki wyprowadzają swoje ataki i monitorować czas i odstępy, których używają, a następnie przekazać te informacje nowym graczom.

Biorąc pod uwagę ogromną poprawę, jaką ostatnio zaobserwowaliśmy w samouczkach bijatyk, cieszy fakt, że Bandai Namco nie spoczywa na laurach. Firma wydała Guilty Gear Strive, które od lat miała jeden z najbardziej rozbudowanych zestawów samouczków, jakie widzieliśmy w grach walki. Mamy nadzieję, że filozofia wprowadzania nowych graczy za pomocą łatwych do analizy działań w grze utoruje drogę nowej generacji bijatyk.

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy