Najpopularniejsza gra 2019 roku na Twitterze to tytuł z 2015 roku
Twitter podzielił się sporym zestawem danych podsumowujących 2019 rok. W sferze gier wideo mamy całkiem sporą niespodziankę, ponieważ najczęściej dyskutowanym tytułem było... Fate/Grand Order, japońska gra mobilna z 2015 roku. Aż 1,2 miliarda tweetów poruszało temat tej produkcji.
Jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to mowa o zainteresowaniu właśnie w Azji. Tam Fate/Grand Order radzi sobie wybitnie dobrze i doczekało się już adaptacji w formie anime i mangi, a także całego mnóstwa przeróżnych gadżetów. Gra nie ukazała się jeszcze w Europie. Jak widać - nie musi.
Odsłonę na Stany Zjednoczone wypuszczono dopiero dwa lata po premierze, w 2017 roku. Mamy do czynienia z turową strategią w stylu anime. Tweety na jej temat pochodziły najczęściej z Japonii, choć na drugim miejscu jest właśnie USA. Wielka Brytania jest siódma, przed Francją.
Poniżej znaleźć można pierwszą dziesiątkę najchętniej komentowanych tytułów na Twitterze w 2019 roku:
- Fate/Grand Order
- Fortnite
- Final Fantasy
- Identity V
- Granblue Fantasy
- Ensemble Stars
- Monster Strike
- PlayerUnknown's Battlegrounds
- Minecraft
- Super Smash Bros.
Niespodzianek nie brakuje, a dotyczą one głównie właśnie mobilnych pozycji z Azji. Fortnite na drugiej lokacie to jeszcze nic specjalnego, ale czwarte jest już Identity V z 2018 roku, mobilny horror od NetEase, z asymetryczną rozgrywką "1 na 4", co na Zachodzie raczej się nie sprawdziło, już raczej tak.
Dalej jest podobnie: Granblue Fantasy to mobilna gra z 2014 roku, Ensemble Stars to adaptacja popularnej serii anime, a Monster Strike to kolejna mobilna seria, która sięga korzeniami jeszcze 2013 roku. Być może Twitter jest po prostu bardziej popularny w Azji niż na Zachodzie?
W kategorii esportu najpopularniejszy był temat FaZe Clan, w wydarzenia esportowych najczęściej komentowano turniej League of Legends Worlds 2019, a ogólny temat gier podbiła - bez zaskoczenia - impreza E3 z czerwca 2019. Jeśli mowa o osobowości, to liderem był streamer - Ninja.