Możliwość wyrażenia samego siebie coraz silniej przyciąga graczy do gier wideo

Z opublikowanego w poniedziałek 20 maja raportu "Inside Gaming" portalu Fandom wynika, że jednym z głównych powodów, dla których gracze sięgają po gry wideo jest możliwość kreowania rzeczywistości, zaangażowania własnej wyobraźni i wyrażania samego siebie. Wskazało na to blisko 50 proc. ankietowanych. W ankiecie wzięło udział 5 tysięcy fanów gier komputerowych z całego świata.

Wciąż najbardziej popularnym powodem, który przyciąga ludzi do gier jest ukojenie stresu. Jednak znaczenie zyskuje także możliwość kreowania rzeczywistości, zaangażowania własnej wyobraźni i wyrażania samego siebie, które wskazuje 46 proc. ankietowanych. W porównaniu do ubiegłego roku wskaźnik ten wzrósł o 10 proc.

Możliwość wyrażania samego siebie poprzez kreowanie i wyobraźnię sprawia, że aż 30 proc. graczy jest skłonnych do zwiększenia czasu poświęconego na granie. Dzięki temu świat gier wideo przyciąga ich jeszcze bardziej niż wcześniej. Z kolei 60 proc. graczy uważa, że wspomniane wyżej możliwości stały się dla nich o wiele ważniejsze niż kiedykolwiek. Stąd popularność gier takich jak "Minecraft" czy "Fortnite" umożliwiających kreowanie rzeczywistości według własnych upodobań.

Reklama

Z ankiety wynika również, że aż 80 proc. graczy ocenia, że ich tożsamość w grach komputerowych różni się od tej, którą prezentują w prawdziwym świecie. 50 proc. ankietowanych wolałoby w prawdziwym życiu bardziej przypominać osobę, którą kreują w grach. Z kolei 48 proc. ankietowanych chciałoby, aby ich umiejętności życiowe, były tak mocne jak te, które posiedli w grach. Jednocześnie uważają, że często jedynie w społeczności graczy mogą naprawdę być sobą.

PAP life
Dowiedz się więcej na temat: gry wideo | Minecraft | Fortnite
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy